SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP Info wyprzedziło TVN24 w listopadzie

Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w listopadzie br. zostało TVP Info, które wyprzedziło TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24 (która względem Superstacji zanotowała wzrost o 862 proc.), a najwięcej stracił Polsat News - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Rachoń, fot. TVP InfoMichał Rachoń, fot. TVP Info

Średni dobowy udział TVP Info w listopadzie 2021 roku wyniósł 5,08 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 19,28 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.

- Różne badania oglądalności - niezależnie od przyjętej metodologii - pokazują, że dla coraz większej grupy Polaków TVP Info jest podstawowym źródłem informacji. Widzowie wybierają naszą ofertę szczególnie, kiedy dzieją się ważne rzeczy np. w sytuacjach kryzysowych: pandemii czy hybrydowego ataku na polską granicę - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. - Sukces to także efekt zmian jakie konsekwentnie od kilku lat wprowadzamy w TVP Info. Nowe programy, nowe studio, nowy sposób prezentowania informacji, nowa oprawa graficzna, nowe prezenterki i prezenterzy - widać, że Widzowie pozytywnie ocenili te działania - dodaje.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugie miejsce spadło TVN24. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,93 proc. (po spadku o 18,61 proc.).

Polsat News z największym spadkiem

Podium uzupełnia Polsat News. W listopadzie br. kanał miał 1,63 proc. udziału, po spadku względem listopada 2020 roku o 29,74 proc. (największym w zestawieniu). Tak wyraźny oglądalności Polsat News może wynikać z faktu, że stacja utraciła nadawanie w naziemnej telewizji cyfrowej na MUX-4. W tym miejscu od 1 września pojawiły się Wydarzenia24.

Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,93 proc. Jego wynik względem analogicznego okresu zeszłego roku spadł o 13,62 proc.

Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział wyniósł 0,42 proc. (w dół o 7,46 proc.).

Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.

Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 we wrześniu br. wyniósł 0,35 proc. Stacja względem nadawanej we wrześniu ub.r. Superstacji zanotowała wzrost o 861,90 proc. (największy w zestawieniu) i awans w rankingu o dwie lokaty. Dla porównania, w październiku br. Wydarzenia24 miały 0,35 proc., a we wrześniu br. - 0,28 proc.

Największy udział (6,01 proc.) wśród grup kanałów newsowych w listopadzie br. miała Telewizja Polska, mająca w portfolio stacje TVP Info oraz TVP3 i notująca spadek wzrost o 12,66 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji TVN, których udział zmniejszył się o 17,83 proc. do 5,35 proc. (łączne dane dla TVN24 i TVN24 BiS).

Rynek kanałów informacyjnych spadł o 6 proc.

Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w listopadzie 2021 roku wyniósł 13,59 proc. Było to o 5,61 proc. mniej niż w listopadzie 2020 roku.

TVN24 na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w listopadzie 2021 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,22 proc., po spadku o 17,78 proc.

Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,18 proc. udziału, po wzroście o 13,98 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,38 proc. (spadek o 31,16 proc.).

Największy spadek - wynoszący 45,45 proc. - odnotowała tutaj stacja Biznes24. Jej wynik zmniejszył się do 0,006 proc.

Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,47 proc. udziału, po spadku o 17,04 proc.

Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,96 proc. udziału w rynku, po spadku o 8,29 proc.

Dołącz do dyskusji: TVP Info wyprzedziło TVN24 w listopadzie

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
W dobie geopolitycznych zmian ludzie chcą konkretnych odpowiedzi, a w TVNIE jedynie ich przygotowują do wypłaty pół bln dolarów za holocaust, w końcu Niemcy już nie odpowiadają za wojnę, bo to byli mityczni naziści, do tego promocja muzułmańskich gett, jednak czarę goryczy przelały ostatnie ataki tej stacji na Wojsko Polskie, to dało do myślenia nawet kompletnie zagubionym w świecie lemingom.
odpowiedź
User
Paweł
W końcu Polacy zrozumieli że prawda całą dobę to tylko hasło a prawdziwe przesłanie to Manipulacja i fałsz całą dobę! jak można było oglądać antypolski tvn
Brawo Polacy!
odpowiedź
User
the viceroy of dahomey
W dobie geopolitycznych zmian ludzie chcą konkretnych odpowiedzi, a w TVNIE jedynie ich przygotowują do wypłaty pół bln dolarów za holocaust, w końcu Niemcy już nie odpowiadają za wojnę, bo to byli mityczni naziści, do tego promocja muzułmańskich gett, jednak czarę goryczy przelały ostatnie ataki tej stacji na Wojsko Polskie, to dało do myślenia nawet kompletnie zagubionym w świecie lemingom.

Wy to nawet w święta pełnicie dyżur, żałosne ludziki.
odpowiedź