SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oglądalność Opola w telewizji

W dniach 2 - 4 czerwca festiwal oglądało 3,9 mln widzów, czyli o 0,5 mln widzów mniej, niż w zeszłym roku.

Corocznie Opole składa się z kilku części: Premier, Superjedynek i Opolskiej Nocy Kabaretowej.  W tym roku największą popularnością cieszyły się Premiery Gwiazd, które oglądało w sobotni wieczór prawie 5 mln widzów -wynika z danych AGB Nielsen Media Research Opole 2006

Opole 2006 przyciągnęło przed telewizory głównie kobiety (59,3%), a także widzów w wieku powyżej 30 roku życia. Większość z nich pochodzi z małych miasteczek lub dużych miast (powyżej 100 tys.), z przewagą wykształcenia średniego i wyższego.

Z danych TNS OBOP wynika tymczasem, że festiwalowe koncerty i relacje zgromadziły widownię na poziomie średnio 3 492 tys. przy udziałach 35,1 proc. (w grupie 16-49 1,661 tys. widzów, przy udziałach 33,4 proc.). Popularność Festiwalu sprawiła, że zarówno w piątek 2 czerwca, jak i w sobotę 3 czerwca „Jedynka” była stacją pierwszego wyboru.

Największą widownię (4 298 tys. osób) przyciągnęła pierwsza część nadawanego w piątek koncertu „Superjedynki”. Sobotnie „Premiery gwiazd” oglądało średnio 4 166 tys. widzów. Niedzielny „Świat w obłokach” – koncert z przebojami Marka Grechuty obejrzało 4 122 tys. Dużym zainteresowaniem cieszyło się również widowisko „101 lat polskiego kabaretu” w reżyserii Olgi Lipińskiej, przyciągając 2 845 tys. widzów.

Spośród wszystkich koncertów tegorocznego festiwalu największe udziały w rynku widowni miała nadawana w sobotni wieczór Kabaretowa Rewelacja Roku „Kataryniarze” – 41,6 proc. w grupie widzów 4+ (38 proc. w grupie 16-49), przy widowni 2 693 tys. widzów.

Dzięki tym pozycjom „Jedynka” w piątek i  sobotę osiągnęła najwyższe udziały w widowni, na poziomie odpowiednio 28,8 proc. i 27 proc. Mimo atrakcyjnego programu niedzielnych koncertów pozycję lidera objęła tego dnia „Dwójka”, w której nadawano transmisję towarzyskiego meczu Chorwacja-Polska. Mecz uzyskał udziały na poziomie 46,2 proc, o ponad 9 punktów procentowych więcej niż wcześniejsze spotkanie Polska-Kolumbia (37 proc.). 

Tegoroczny festiwal miał nieco inną formułę niż festiwale w latach ubiegłych. Zmienione zostały m.in. zasady dotyczące koncertu premier – przywrócono mu tradycyjny kształt, w którym gwiazdy w Opolu prezentowały swoje nowe, nieznane jeszcze utwory.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Oglądalność Opola w telewizji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl