Oglądalność platform streamingowych pod koniec 2021 r. rosła, ale znacznie wolniej

W skali roku oglądalność treści poprzez serwisy streamingowe na całym świecie wzrosła o 7 proc., a w Stanach Zjednoczonych tylko o 1 proc. Takie dane prezentuje najnowszy raport firmy Conviva.

ram
ram
Udostępnij artykuł:
Oglądalność platform streamingowych pod koniec 2021 r. rosła, ale znacznie wolniej

W ostatnich latach można było obserwować gwałtowny skok liczby użytkowników platform streamingowych. Najbardziej ten rynek rośnie w Europie oraz krajach rozwijających się (m.in. w Ameryce Południowej i Afryce). Jeśli chodzi o Amerykę Północną, tam nie ma tak widocznych wzrostów, bo pozycja serwisów OTT jest już ugruntowana.

Jak wynika z danych amerykańskiej firmy analitycznej Conviva, w ostatnim kwartale 2021 r. odnotowano w Stanach Zjednoczonych wzrost oglądalności platform streamingowych zaledwie o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. Jeśli chodzi o globalne dane w tym samym czasie, to wzrost był na poziomie 7 proc. rok do roku.

- Popularność serwisów streamingowych w czasie pandemii rośnie, ponieważ ludzie spędzają więcej czasu w domu i nieustannie poszukują nowych, kreatywnych treści dostarczanych im przez tego typu platformy - mówi Keith Zubchevich, dyrektor generalny Conviva. - Na szczęście branża streamingowa notuje ogromny wzrost, który utrzymuje się od ośmiu ostatnich kwartałów. Tempo wzrostu może zwalniać, ale ta branża ma teraz ugruntowaną pozycję i jest mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek spadła do poziomów sprzed pandemii.

Jakość obrazu poprawiła się

Z raportu Conviva wynika, że użytkownicy serwisów streamingowych coraz chętniej używają telewizorów Smart TV do oglądania treści z platform - zanotowano tu wzrost o 47 proc. w skali roku. Udział Android TV zwiększył się o 42 proc., LG - o 36 proc., a Samsung - o 27 proc.

Czas startu reklamy wzrósł do 2,6 sekundy (rok temu to było zaledwie 0,3 sekundy). Ale było mniej niewykorzystanych szans reklamowych (tzn. nie zostały wyświetlone zgodnie z przeznaczeniem), a jakość obrazu poprawiła się.

Conviva zebrała dane do swojego raportu przy użyciu zastrzeżonej technologii czujników od 500 mln widzów, którzy oglądali łącznie 200 mld transmisji rocznie przy użyciu 4 mld aplikacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny