„Wiadomości” wyprzedziły „Fakty” w sierpniu

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w sierpniu br. zostały „Wiadomości” emitowane w TVP1 i TVP Info, które wyprzedziły „Fakty” TVN i TVN24 BiS - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

„Wiadomości” TVP1 i TVP Info w sierpniu 2020 roku oglądało średnio 2,31 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 22,17 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 0,15 proc. widzów, czyli 3 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 21,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Średnia oglądalność „Wiadomości” w TVP1 w zeszłym miesiącu wyniosła 1,69 mln widzów, a w TVP Info - 623 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-sierpien-2020-tvp1-hit-liga-mistrzow,7170481415210625a ##

Na drugą lokatę spadły „Fakty” TVN i TVN24 BiS. Widownia dziennika zmniejszyła się o 6,86 proc. (161 tys. osób - największy spadek w zestawieniu w ujęciu wielkości AMR) do 2,18 mln oglądających. Udział „Faktów” w rynku spadł z 23,54 proc. do 22,89 proc.

Dziennik w TVN śledziło 1,92 mln widzów, a w TVN24 BiS było to 269 tys. osób.

W grudniu ub.r. Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Do lipca br. Adam Pieczyński pełnił rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła o 4,71 proc., czyli o 95 tys. widzów. W sierpniu 2020 roku wyniosła 2,12 mln osób (1,52 mln w TVP1 i 600 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 27,18 proc. (rok wcześniej było to 25,88 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/czas-ogladania-telewizji-koronawirus-analiza,7170714164783233a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 1,60 mln osób, po spadku o 7,81 proc. (135 tys. widzów - największa strata w zestawieniu w ujęciu procentowym). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,34 mln osób, a w Polsacie News było to 255 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 12,26 proc. (największy wzrost w zestawieniu - zarówno w ujęciu wielkości AMR, jak i dynamiki) do 1,30 mln widzów (887 tys. w Dwójce i 412 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” na czele w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w sierpniu 2020 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 15,71 proc. (największy spadek w zestawieniu) do 701 tys. oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 565 tys. osób (w dół o 8,97 proc.), trzecią lokatę zajęły „Wiadomości” (484 tys. widzów; - 9,21 proc.), czwarty był „Teleexpress” (424 tys. widzów; - 4,39 proc.), a piąta - „Panorama” (267 tys. widzów; + 7,22 proc. - jedyny wzrost).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"