SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 liderem w I kwartale - kanały informacyjne, TV4 i TVN7 ze wzrostami. „Teleexpress” ratingowym hitem

Liderem oglądalności w pierwszym kwartale br. była TVP1. Duże wzrosty odnotowały stacje newsowe TVP Info, TVN24 i Polsat News oraz Czwórka i Siódemka. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły dziennik „Teleexpress”, finał TCS i serial „M jak miłość” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Krzysztof Ziemiec, fot. TVPArticle

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym kwartale 2020 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego kwartału 2019 roku zmniejszył się o 3,71 proc. i wyniósł 9,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 14,61 proc. do 8,59 proc. Jednocześnie był to największy spadek wśród dziesięciu czołowych stacji.

Podium uzupełnia TVP2. Udział tej stacji w zeszłym kwartale wyniósł 8,42 proc., po spadku względem pierwszego kwartału ub.r. o 2,09 proc.

Na czwartą lokatę spadł TVN (stacja miała 7,55 proc. udziału; w dół o 13,42 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 37,63 proc. w pierwszym kwartale 2019 roku do 34,43 proc. w pierwszym kwartale 2020 roku - jednego z najniższych poziomów w historii.

- Pomijając kwestie odpływu widzów do platform streamingowych, czy też kanibalizację własnego contentu i udostępnianie go w pierwszej kolejności na własnych platformach VOD lub silne inwestycje w stacje tematyczne to pierwszy kwartał jak co roku jest dla dużych stacji słabszym udziałowo okresem ze względu na gorszy ramówkowo początek roku. Zazwyczaj ten kwartał ratuje marzec i start ramówki wiosennej ale jak wiemy ten rok jest specyficzny i praktycznie wszystkie nowości albo zostały zdjęte z emisji albo w ogóle nie zdążyły wystartować - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj, buying director w MullenLowe MediaHub. - Z drugiej strony patrząc na plany wiosenne „wielkiej czwórki” wielkiego szału z widownią nie byłoby nawet bez pandemii. Więc spadek ich udziału rok do roku miałby miejsce tak czy inaczej choć pewnie nie aż do takiego poziomu. W końcówce marca uzasadnionym zainteresowaniem cieszyły się oczywiście stacje informacyjne które dla wielu widzów stały się stacjami pierwszego wyboru, a później zaobserwowaliśmy swoisty przesyt informacjami dotyczącymi COVID-19, a widzowie przenieśli się do stacji typu TVN7, których ramówki nie ucierpiały aż tak bardzo jak w przypadku „wielkiej czwórki” - dodaje.

Rekordy TVP Info, TVN24 i Polsat News

Rekordowe kwartalne wyniki oglądalności zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVP Info (5,02 proc.; do góry o 52,12 proc.; pozycja 5. w rankingu po awansie z 8.), TVN24 (4,85 proc.; + 9,98 proc.; spadek z 5. na 6. miejsce) i Polsat News (1,72 proc.; + 77,32 proc.; awans z 19. na 13. miejsce). W zeszłym kwartale (zwłaszcza w marcu) kanały newsowe obszernie relacjonowały epidemię koronawirusa.

Udział będącego nowym liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,95 proc., po spadku o 11,40 proc. Stacja rok wcześniej zajmowała miejsce drugie

Na drugą pozycję spadł TVN. Jego wynik w pierwszym kwartale br. zmniejszył się o 14,96 proc. do 9,66 proc.

Podium uzupełnia TVP2 (+ 4,48 proc. do 7,69 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (- 5,68 proc. do 6,31 proc.).

Rekord Siódemki

Piąte miejsce (po awansie z szóstego) w tym ujęciu zajęła telewizyjna Siódemka, która odnotowała jeden z najwyższych kwartalnych udziałów w historii nadawania - było to 4,15 proc., po wzroście względem pierwszego kwartału ub.r. o 14,96 proc.

Również i w tej grupie rekordy miały stacje informacyjne: TVN24 (3,31 proc.), TVP Info (2,41 proc.) i Polsat News (1,46 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 12,05 proc. do 9,78 proc.).

Największą widownię w zeszłym kwartale zgromadziło wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 26 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich w Zakopanem, miała średnio 5,45 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 38,47 proc.

Drugie miejsce należało do finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni 2019/2020, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Dawid Kubacki). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,15 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,41 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,30 mln widzów) i TVP Sport (922 tys.). Łącznie konkurs miał 7,37 mln osób.

Podium uzupełnia serial „M jak miłość” z 10 stycznia. Tego dnia produkcję śledziło 4,93 mln widzów (32,68 proc. udziału).

Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,73 mln widzów (emisja 25 marca; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 19 pozycji uplasował się „Wiadomości” Jedynki z 3,01 mln oglądających (wydanie z 22 marca).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a dwie - do TVN.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem w I kwartale - kanały informacyjne, TV4 i TVN7 ze wzrostami. „Teleexpress” ratingowym hitem

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ave
Dobra robota Jacek, TVP górą.
odpowiedź
User
grzegorz
TVP zyskuje co mnie bardzo cieszy. Okazuje się, że w czasie kryzysu Polacy wolą czerpać wiedzę z TVP niż ze stacji komercyjnych za którymi nie wiadomo kto stoi.
odpowiedź
User
Czytelnik
Redakcjo! Takie dziwactwa wypisuje się w tym artykule
"Podium uzupełnia TVP2, który rok wcześniej była czwarta."
odpowiedź