SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVP1 i TVN liderami oglądalności w styczniu, „M jak miłość”, PŚ w skokach i „Teleexpress” hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnym w styczniu br. była TVP1, a w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się serial „M jak miłość”, PŚ w skokach narciarskich i „Teleexpress” - raport Wirtualnemedia.pl.

Siedziba Telewizji Polskiej, fot. PAP / Paweł Kula Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w styczniu 2019 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem stycznia 2018 roku zmniejszył się o 6,56 proc. i wyniósł 10,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Wiceliderem był Polsat, którego udział w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 7,60 proc. do 9,73 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,77 proc., po spadku względem stycznia ub.r. o 5,39 proc.

Oczko niżej znalazła się TVP2 (stacja ta miała 8,55 proc. udziału; w dół o 0,81 proc.).

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 39,39 proc. w styczniu 2018 roku do 37,30 proc. w styczniu 2019 roku.

Rekordowym wzrost TVP Sport

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,84 proc., po wzroście o 30,46 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,55 proc.; spadek o 10,58 proc.), TVP Info (3,53 proc.; - 3,02 proc.), TV Puls (3,44 proc.; + 8,52 proc.), TVN7 (2,98 proc.; - 11,31 proc. - największy spadek w top 10) i TTV (2,16 proc.; + 4,35 proc.).

Udział TVP Sport w 2018 roku wyniósł 1,03 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 164 proc.

TVP Sport od 7 czerwca ub.r. nadaje na MUX-3, na którym zastąpił TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Grupa komercyjna dla TVN

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 11,25 proc., po spadku o 6,48 proc.

Drugi był Polsat. Jego wynik w styczniu br. zmniejszył się o 6,14 proc. do 11,16 proc.

Podium uzupełnia Dwójka (- 4,08 proc. do 7,28 proc.), a czwarta była Jedynka (- 11,86 proc. do 6,54 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 6,40 proc. do 10,96 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził serial „M jak miłość” z 8 stycznia. Miał on średnio 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06 proc.

Na drugiej pozycji uplasowała się transmisja konkursu PŚ w skokach narciarskich z 13 stycznia. Relację z zawodów z Val di Fiemme w samej TVP1 śledziło 5,37 mln osób (35,30 proc. udziału). Konkurs ten był również relacjonowany w TVP Sport oraz na Eurosport 1, gdzie oglądało go dodatkowe 910 tys. i 500 tys. osób (łącznie było to 6,78 mln widzów).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym był „Teleexpress” Jedynki, który 20 stycznia na antenie tej stacji obejrzało 5,04 mln widzów (32,64 proc. udziału). Była to trzecia topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Fakty” TVN, które zgromadziły 3,81 mln widzów (emisja 16 stycznia; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 16 pozycji uplasowały się jeszcze „Wiadomości” Jedynki z 3,04 mln oglądających (trzy dni później).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 12 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Pięć lokat należało do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami oglądalności w styczniu, „M jak miłość”, PŚ w skokach i „Teleexpress” hitami

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Antek28g
Brawoo TVN zawsze oglądamy codziennie wolę TVN niż TVP i te bajki m jak miłość i inne seriale jak flaszki olejem się ogląda
15 31
odpowiedź
User
Grzegorz32f
Nie lubię TVP
19 27
odpowiedź
User
Poldek
TVP stracilo 50 tys widzow, w tym 50 tys widzow w grupie wiekowej 16-59. To znaczy ze 60+ widownia pozostaje na tym samym poziomie przy Sanatorium.

Jeszcze ciekawiej wyglada to w TVP 2. Strata 4 tys widzow ogolem, w tym 29 tys w grupie 16-59. Czyli 60+ wzrosla widownia.
20 8
odpowiedź
User
koko
No, ale jak to tak?Pisali na wirtualnych mediach że TVP podobno już szorowała po dnie i nikt jej nie ogląda?
25 9
odpowiedź
User
axel
Teleekspres bez tego tam w okularkach nie upadł?
22 11
odpowiedź