SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Udział wielkiej czwórki spadł poniżej 40 proc., najwięcej straciły TVP1 i TVP2

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w kwietniu br. był Polsat, a wśród widzów w grupie 16-49 - TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się seriale TVP2: „M jak miłość” i „Na dobre i na złe” oraz specjalny odcinek „Milionerów” - raport Wirtualnemedia.pl.

fot. shuttlerstock Article

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2017 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem kwietnia 2016 roku zmniejszył się o 5,26 proc. i wyniósł 11,17 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,03 proc. do 10,42 proc.

Podium uzupełnia TVP1. Jej wynik w porównaniu do kwietnia 2016 roku zmalał o 12,51 proc. do 8,81 proc. Jednocześnie jest to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (7,87 proc. udziału; w dół o 12,46 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmniejszył się z 42,18 proc. w kwietniu 2016 roku do 38,27 proc. w kwietniu 2017 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się TVN24. Jego udział wyniósł 4,30 proc., po wzroście o 14,97 proc. - największym w top 10.

Z siódmego na szóste miejsce awansowała Czwórka, której udział zwiększył się najbardziej w top 10 - o 26,65 proc. do 4,23 proc. Jak wynika z informacji nadawcy, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji od czasu cyfryzacji (i trzeci najlepszy w historii nadawania).

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVP Info (3,48 proc.; + 16,78 proc.), TVN7 (3,38 proc.; - 2,87 proc.), TV Puls (3,06 proc.; - 10,53 proc.) i TTV (1,70 proc.; + 10,39 proc.).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 13,82 proc., po spadku o 0,58 proc. Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w kwietniu br. zwiększył się o 7,72 proc. do 12,44 proc.

Dalej uplasowała się TVP2 (6,70 proc udziału; w dół o 11,26 proc.) oraz TVP1 (5,29 proc.; - 14,12 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem też był TVN (w dół o 3,87 pkt. proc. do 12,41 proc.).

Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 24 kwietnia oglądało 5,78 mln widzów, co przełożyło się na 36,60 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który 5 kwietnia na antenie Dwójki oglądało 4,25 mln widzów, co dało stacji 26,88 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się specjalny odcinek „Milionerów”, w którym walkę o milion zł stoczyli gwiazdy TVN, a wygrane przekazane zostały na cele charytatywne. Produkcję tę w poniedziałek wielkanocny w TVN śledziło 4,04 mln widzów (23,78 proc. udziału).

Tuż za podium znalazł się „Ojciec Mateusz” TVP1 (3,55 mln widzów; 22,59 proc. udziału; emisja 6 kwietnia).

Pierwszą piątkę zamyka codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia” (również 3,55 mln widzów; 22,33 proc. udziału; emisja 18 kwietnia).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym miesiącu były „Fakty” TVN, które 18 kwietnia obejrzało 3,44 mln widzów (23,92 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,23 mln widzów (emisja 9 kwietnia; 8. pozycja). 2,98 mln oglądających miał pokazany trzy dni wcześniej „Teleexpress” TVP1 (11. pozycja).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 7 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należały do programów TVP2, pięć - do TVN, a dwie - do Polsatu.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Udział wielkiej czwórki spadł poniżej 40 proc., najwięcej straciły TVP1 i TVP2

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anka
Spadki Pulsu... masakra... kolejny miesiąc
15 4
odpowiedź
User
Ała
TVN zaliczył duże spadki w grupie 59+, jednocześnie utrzymując prawie w całości widza do 59 roku.
Grupy widowni bardzo się rozsuwają. U osób starszych królują seriale TVP2, w grupie do 49, filmy nadawane przez TVN.

TVP: antena emisji skoków narciarskich.

Kiepski miesiąc Wiadomości i Teleexpressu. Dobry Faktów.
24 2
odpowiedź
User
Wer
2000 gospodarstw domowych decyduje o tym, co ogląda cały naród... paranoja.
26 21
odpowiedź
User
prawnik
2000 gospodarstw domowych decyduje o tym, co ogląda cały naród... paranoja.


Na próbie 2000 osób (nie gospodarstw) instytut Gallupa dokładnie przewidział w 279 milionowym USA, że Clinton dostanie 2 mln. głosów więcej, niż Trump.
Powiększenie próby ma sens, ale dla kanałów poza pierwszą dwudziestką.

*jak te głosy policzono i przełożono na wynik, to już lokalny folklor - ale samo badanie było trafne.
27 12
odpowiedź
User
Nie dla TVPiS i radia PiS
My w Australii ogladamy tylko TVP , tych bzdur z niemieckiego TVN czy z Polsatu nie bedziemy ogladac , ponewaz oni popieraja tych zdrajcow i zlodzieji z PO i Nowoczesnej nie wspomne juz o tych IDIOTACH z KODU..


Kiedy wracacie do Polski aby zmierzyć się z rzeczywistością?? PiSowska propaganda ma sens kiedy nie ma się z nią nic wspólnego i siedzi się za granicą. Przyjedź do Polski skoro tak kochasz PiS i chcesz być kontrolowany na każdym kroku, a twoje kobiety nie będą miały żadnych praw. Gdzie PiS rujnuje służbę zdrowia - będzie cię stać na prywatne leczenie??, zapisz dzieci do szkoły - PiS cofnie ich do nauki wiedzy rodem ze średniowiecza.
42 18
odpowiedź
User
seba
dobijania TVP3 ciąg dalszy
jakim cudem kanał o takim zasięgu i miejscu na muxie jest wręcz marginally?
24 1
odpowiedź
User
Jur
Brawo Kurski!
Dzięki "dobrej zmianie" TVP "oglądają" głównie emeryci, którzy muszą mieć coś włączone żeby szumiało w tle.
33 8
odpowiedź
User
macintosh
Nie po raz pierwszy wielka 4 jest poniżej 40%. Miało to już miejsce kilkakrotnie, choć trzeba przyznać, że wcześniej w okresach wakacyjnych. Od 2014 roku lipiec to SHR poniżej 40%, ale ciekawsze jest co innego - jesienią 2016 roku, obydwie grupy negocjacyjne (Polsat Media i TVN) przekroczyły 70% udziału łącznie przez 2 miesiące z rzędu. To oznacza jedno - powolną agonię publicznej. szkoda.
16 2
odpowiedź
User
med
Gdyby nie tasiemce dla emerytów TVPiS byłaby na dnie. A biorąc pod uwagę że windują ją tylko tasiemce chyba już tam właśnie jest.
25 3
odpowiedź
User
gość
A jak notowania prawdziwie narodowych mediów jak Republika i Trwam ?
28 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing