Onet przed Allegro i WP, YouTube słabo w mobile’u (TOP50 serwisów na komputerach, smartfonach i tabletach)

Zarówno w internecie stacjonarnym, jak i mobilnym najpopularniejszymi serwisami wśród polskich użytkowników są Google i Facebook. YouTube znacznie niższą odwiedzalność ma w internecie mobilnym, a wśród polskich stron liderem jest Onet.pl, wyprzedzający Allegro.pl i WP.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

W kwietniu br. domena Google.pl na komputerach zanotowała 22,88 mln polskich realnych użytkowników, co oznacza 88,62 proc. wszystkich internautów w naszym kraju - wynika z badania gemiusAudience. Dodatkowo Google.com miało 15,44 mln użytkowników i 59,82 proc. zasięgu.

Między domenami Google znalazły się dwa inne globalne serwisy: Facebook (z 19,42 mln użytkowników) i YouTube (18,4 mln).

Więcej niż połowa polskich internautów odwiedziła jeszcze dwa najpopularniejsze polskie witryny: Onet.pl (14,84 mln użytkowników i 57,48 proc.) i Allegro.pl (12,97 mln użytkowników i 50,26 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się trzy inne największe portale horyzontalne: WP.pl (12,33 mln użytkowników), Interia.pl (9,16 mln) i Gazeta.pl (7,9 mln).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-dzieki-przewadze-w-mobile-u-przed-wirtualna-polska-top20 ##

Jeśli chodzi o media pozainterentowe, to najchętniej odwiedzanym serwisem tytułu prasowego jest Fakt.pl (od jesieni ub.r. działającym pod marką Fakt24.pl) z 5 mln użytkowników, a dalej znalazły się Wyborcza.pl (4 mln) i Naszemiasto.pl (3,8 mln). Natomiast wśród kanałów telewizyjnych liderem jest serwis TVN24 (4,2 mln użytkowników) wyprzedzający witrynę Telewizji Polskiej (3,16 mln).

Na smartfonach serwis Google.pl odwiedziło 15,25 mln polskich użytkowników (59,15 proc. zasięgu), a Facebooka - 13,02 mln (50,5 proc.).

Zasięg wynoszący ok. jednej trzeciej zanotowały Onet.pl (9,0 mln użytkowników, 35,15 proc. zasięgu), Google.com (8,86 mln, 34,36 proc.) i Wikipedia (7,99 mln, 31 proc.). Poza pierwszą dziesiątką znalazł się YouTube, który z 4,41 mln użytkowników i 17,11 proc. zasięgu zajął 11. miejsce.

Na smartfonach, inaczej niż na komputerach, Gazeta.pl wyprzedza Interię - w minionym miesiącu pierwszy portal zanotował na smartfonach 4,93 mln użytkowników, a drugi - 4,64 mln.

Na tabletach tylko Google.pl odwiedziło w kwietniu ponad 10 proc. wszystkich polskich internautów - było ich 3,3 mln, co dało 12,8 proc. zasięgu.

Po ponad dwa miliony użytkowników zanotowały Facebook (2,45 mln; 9,51 proc. zasięgu) i Onet.pl (2,06 mln; 8,01 proc. zasięgu).

YouTube był ponad dwa razy mniej odwiedzany od Facebooka - miał 1,2 mln użytkowników, co dało 4,64 proc. zasięgu. Cda.pl znalazło się na 15. pozycji z 703,8 tys. użytkowników (na smartfonach miało ich 1,82 mln), a VoD.pl - na 33. miejscu z 413,3 tys. użytkowników (na smartfonach serwis był poza pięćdziesiątką).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style