Orlen ma plany wobec Kubicy po sukcesie w 24h Le Mans. Czy przedłuży umowę?

Robert Kubica zwyciężył w wyścigu 24h Le Mans. Nadal współpracuje z marką Orlen, a dyrektor wykonawcza firmy ds. sponsoringu Lidia Kołucka tłumaczy nam, jak zamierzają wykorzystać sukces kierowcy i co z ich dalszą współpracą.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Orlen ma plany wobec Kubicy po sukcesie w 24h Le Mans. Czy przedłuży umowę?
Robert Kubica i Lidia Kołucka, fot. Orlen

Kilka dni temu Robert Kubica wygrał prestiżowy 24-godzinny wyścig Le Mans. To jeden z największych sukcesów polskiego kierowcy w karierze. Kubica jest pierwszym Polakiem, który wygrał legendarny wyścig, dołączając jednocześnie do elitarnego grona nielicznych zawodników, którzy triumfowali zarówno na torze Circuit de la Sarthe, jak i w Formule 1.

Od sześciu lat partnerem Roberta Kubicy jest państwowy gigant Orlen. Znany kierowca w ostatnich latach nie był jednak za bardzo wykorzystywany przez firmę w działaniach marketingowych, choć dwa lata temu Orlen zapowiadał zmianę na tym polu. Jak to się zmieni po sukcesie Kubicy w 24h Le Mans?

Orlen wspiera Kubicę

Lidia Kołucka, dyrektor wykonawcza Orlenu ds. sponsoringu, mówi w rozmowie z Wirtualenemedia.pl: „Wszystkie zasady wykorzystania wizerunku reguluje umowa, a kampanie przygotowywane są tak, by właściwie wykorzystać potencjał marketingowy. Prezes Ireneusz Fąfara cytując Roberta Kubicę wspominał na konferencji, że „największy sukces powstaje w ciszy”. Czasem podobnie jest z przygotowywaniem działań marketingowych. Potrzeba ciszy, spokoju i odpowiedniego momentu.”

Kołucka przyznaje, że w marketingu muszą dostosować narzędzia i kampanie do konkretnego czasu. – Ten rezultat Roberta w ramach naszej współpracy na pewno będzie wykorzystywany. Dziś sukces Roberta zbiegł się w czasie z najwyższym od sześciu lat kursem akcji Orlenu. To ma to dla nas symboliczne znaczenie i cieszymy się, że możemy świętować z Robertem i komunikować, że praca, motywacja i konsekwencja przynoszą i jemu i nam rezultaty.

Dyrektor zdradziła, że kontrakt między firmą a kierowcą obowiązuje do końca przyszłego roku. – Mamy więc jeszcze sporo czasu, by go odpowiednio „skonsumować” - przede wszystkim z szacunkiem dla kalendarza sportowego Roberta, który będziemy uwzględniać planując kampanie. Jeśli chodzi o przedłużenie umowy to mogę powiedzieć, że jesteśmy cały czas w kontakcie z Robertem i będziemy analizować kolejne potencjalne kroki. 

Będzie nowy kontrakt?

Robert Kubica, gdy wracał do Formuły 1 otrzymał wsparcie Orlenu, który był sponsorem zespołów Williams oraz Alfa Romeo Racing, w których nasz zawodnik startował.

– Sukces Roberta Kubicy to dowód na siłę charakteru, determinację i pasję, które budzą szacunek i motywują tysiące młodych ludzi, wspieranych przez ORLEN w ich sportowym rozwoju. To oni są energią jutra, którą chcemy wyzwalać już dziś. Droga Roberta inspiruje - pokazuje, że limity są w głowie, jak sam kiedyś powiedział – przekazał mediom prezes Fąfara.

Kierowca w ostatnich latach wystąpił w kampaniach Orlenu promujących usługę logistyczną Orlen Paczkę, paliwa Verva i program lojalnościowy Vitay. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

RMF Classic z pierwszym radiowym serialem na święta

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Cztery kraje poza Eurowizją 2026. Polska następna?

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

Kolor roku 2026 od Pantone: Cloud Dancer

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

TikTok uruchamia Nearby Feed. Funkcja lokalnych treści dla milionów użytkowników

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

Tusk na X wyprzedził Orbana i Muska

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja

24 kanały za darmo w Netii. Świąteczna promocja