OTO Film: wpływy wzrosły o 11 proc., 364 tys. zł straty wskutek wyższych kosztów

W ub.r. spółka Studio Filmowe OTO, działająca pod marką OTO Film, przy wzroście przychodów sprzedażowych o 10,8 proc. do 35,53 mln zł zanotowała 364,3 tys. zł straty netto (wobec 16,7 tys. zł straty rok wcześniej). Firma realizuje przede wszystkim spoty reklamowe.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
OTO Film: wpływy wzrosły o 11 proc., 364 tys. zł straty wskutek wyższych kosztów
Kadry z reklam wyprodukowanych przez OTO Film

W zeszłorocznym dorobku OTO Film są głównie reklamy dla takich firm i marek jak Play, Vivus, PZU, Biedronka, Manta, McDonald’s, Puma, Castorama, IKEA, Pyszne.pl, eObuwie i Tyskie. Ponadto spółka wyprodukowała kilka teledysków, m.in. do piosenek Comy i Vienia.

Przychody od jej spółek zależnych wyniosły w ub.r. 223,6 tys. zł, wobec 480,3 tys. zł rok wcześniej.

Koszty 13 proc. w górę, dwa razy więcej na energię i materiały

OTO Film poniósł w ub.r. 36,07 mln zł kosztów operacyjnych. Zwiększyły się one o 13,1 proc. z 31,88 mln zł w 2017 roku.

Najbardziej przyczyniły się do tego wzrosty wydatków na wynagrodzenia (z 1,92 do 2,8 mln zł) oraz zużycie materiałów i energii (z 798 tys. zł do 1,66 mln zł). Na koniec ub.r. w firmie na etacie były zatrudnione cztery osoby, tak samo jak rok wcześniej.

Zdecydowana większość wydatków operacyjnych OTO Film idzie na usługi obce. Koszty w tym zakresie zwiększyły się w skali roku z 28,64 do 31,03 mln zł, czyli o 8,3 proc. Natomiast nakłady na amortyzację wzrosły ze 191 do 202,6 tys. zł, a na podatki i opłaty - z 91,1 do 136,6 tys. zł.

Pozostałe przychody operacyjne zmalały z 1,82 do 1,64 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 1,72 do 1,52 mln zł. Natomiast wpływy finansowe podskoczyły z 5,3 do 217,3 tys. zł, a koszty finansowe spadły z 221,9 do 144 tys. zł.

Większy wzrost kosztów niż przychodów spowodował pogorszenie się wskaźników rentowności OTO Film. Wynik sprzedażowy spadł ze 176,5 tys. zł zysku do 543,6 tys. zł straty, a wynik operacyjny - z 267,9 tys. zł zysku do 423,2 tys. zł straty. Natomiast wynik brutto pogorszyły się z 60,4 tys. zł zysku do 349,8 tys. zł straty, a strata netto powiększyła się z 16,7 do 364,3 tys. zł.

grafika

Jakie są wyniki czołowych producentów telewizyjnych?

W ub.r. Endemol Shine Polska, produkujący głównie programy i seriale telewizyjne, osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 36,9 proc. do 70,83 mln zł oraz 645 tys. zł zysku netto (wobec 858,3 tys. zł rok wcześniej). W pierwszej połowie br. firma wykonała już 83 proc. planu sprzedażowego na cały br., realizując m.in. nową edycję „Big Brothera”.

Spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, w ub.r. zanotowała wzrost przychodów o 4 proc. do 34,15 mln zł oraz 1,78 mln zł zysku netto (wobec 3,26 mln zł zysku rok wcześniej). Firma w ub.r. wyprodukowała też film „Miszmasz, czyli kogel mogel 3”, co spowodowało wzrost kosztów operacyjnych o 15,5 proc.

Przychody sprzedażowe firmy FremantleMedia Polska zmalały o 3,6 proc. do 40,95 mln zł, a jej wynik netto spadł z 2,71 mln zł zysku do 22,1 tys. zł straty. - Zmiana właściciela w TVN, a w konsekwencji inne podejście do repertuaru stacji, częste zmiany w TVP wpłynęły na nasz wynik sprzedaży, a co za tym idzie na wynik finansowy - przyznaje zarząd spółki.

Natomiast Rochstar osiągnął 52,13 mln zł przychodów sprzedażowych (57 proc. więcej niż rok wcześniej) oraz 3,78 mln zł zysku netto (wobec 2,32 mln zł w 2017 roku). Oprócz programów telewizyjnych i internetowych firma zrealizowała w ub.r. przedstawienie „100 lat niepodległości” dla NBP.

W przypadku Constantin Entertainment Polska, producenta m.in. programów „Kuchenne rewolucje” i „Nasz nowy dom” oraz serialu „Ukryta prawda”, przychody zmalały w ub.r. o 18,7 proc. do 31,83 mln zł, a zysk netto - z 5,69 do 4,72 mln zł.

Firma Media Corporation, po tym jak przestała produkować dla TVP teleturniej „Jaka to melodia?”, zanotowała w ub.r. spadek przychodów o 56,3 proc. do 5,19 mln zł. Jednocześnie obniżyła koszty operacyjne o 54,7 proc. do 5,12 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 492,9 do 54,9 tys. zł.

Dom produkcyjny TFP, zajmujący się głównie realizacją reklam i zwiastunów dla grupy Cyfrowy Polsat, zanotował w ub.r. spadek przychodów sprzedażowych netto o 11,1 proc. do 32,58 mln zł, a zysk netto firmy zmalał z 3,46 do 1,78 mln zł. Zygmunt i Tobias Solorzowie jako udziałowcy spółki dostaną 891,7 tys. zł dywidendy.

Z kolei notowana na warszawskiej giełdzie ATM Grupa opublikowała już raport finansowy za pierwszy kwartał br. W pionie produkcji telewizyjnej zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 0,5 proc. do 39,72 mln zł i wzrost zysku EBITDA z 4,88 do 5,25 mln zł.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"