Pierwszy raz Apple bez wyników sprzedaży iPhone'ów. Przychód i zysk w dół

Apple opublikowało swoje wyniki finansowe za ostatni kwartał. Po raz pierwszy firma nie ujawniła szczegółowych danych dotyczących poziomu sprzedaży swoich urządzeń.

km
km
Udostępnij artykuł:

W zakończonym 29 grudnia 2018 r. I kwartale roku finansowego 2019, Apple zanotowało przychód w wysokości 84,31 miliarda dolarów. To o 5 proc. mniej niż rok wcześniej (88,29 mld USD).

Zmalał także zysk netto koncernu z Cupertino w ujęciu rocznym: z 20,07 miliarda dolarów do 19,97 miliarda dolarów.

grafika

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Apple zrezygnowało z podawania do publicznej wiadomości danych dotyczących poziomu sprzedaży swoich urządzeń. Firma podała natomiast, że przychód ze sprzedaży iPhone'ów zmalał rok do roku o 15 proc., a biorąc pod uwagę wszystkie pozostałe produkty i usługi - wzrósł o 19 proc.

W przypadku komputerów Mac i zegarków Apple Watch odnotowano wzrost o 9 proc., produktów z kategorii "Dom i Akcesoria" - o 33 proc., a tabletów iPad - o 17 proc.

grafika
grafika

Ponadto Tim Cook, CEO Apple, poinformował, że liczba aktywnych urządzeń z logo firmy sięgnęła w ostatnim kwartale najwyższego w historii poziomu 1,4 miliarda.

Apple zakłada, że w trwającym obecnie kwartale zanotuje przychód w wysokości od 55 miliardów dolarów do 59 miliardów dolarów.

Aktualnie na świecie działa 1.4 mld aktywnych urządzeń Apple, z czego aż 900 mln to iPhone’y. - To o 75 mln więcej, niż na początku 2018 r - mówił wczoraj CFO Apple, Luca Maestri.

Spadną ceny

Tim Cook zapowiedział też, że firma zamierza zmienić ceny iPhone’ów w niektórych krajach poza USA. Przez to, że cena smartfona jest ustalona w dolarach, który w ostatnim czasie się umacniał, w niektórych lokalnych walutach iPhone kosztował więcej. Prezes Apple’a nie podzielił się informacją o jakie rynki chodzi.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa