SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Katarzyna Warnke, Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot promują piwo Buh. Cena 8,99 zł za butelkę

8,99 zł kosztuje piwo konopne Buh, flagowy produkt spółki Przyjazne Państwo stworzonej przez Janusza Palikota, Kubę Wojewódzkiego i Tomasza Czechowskiego. Do końca stycznia spółka zapowiada premierę drugiego produktu - Buh Pils, a wiosną wersję bezalkoholową.

Article

Piwo Buh trafiło już na półki w sklepach sieci Żabka w całej Polsce. Ale w najbliższych tygodniach Buh będzie dostępny także w sklepie firmowym Browaru Tenczynek.

- Pierwsza partia piwa Buh właśnie zjechała z taśmy produkcyjnej! Popularność suszu konopnego ostatnio błyskawicznie rośnie wśród konsumentów i nie można się temu dziwić. Ilość zastosowań konopi siewnych liczy się już w setkach: od właściwości leczniczych, przez smakowe, po branżę tekstylną. My postanowiliśmy połączyć konopie z produktem, który też przeżywał ostatnio rewolucję i namieszał w branży: piwo kraftowe. Sieć Żabka Polska to ponad 6,5 tysiąca sklepów na terenie całej Polski. To świetny start na premierę Buha - zapowiedział  Janusz Palikot, prezes spółki Przyjazne Państwo.

Ambasadorką projektu została aktorka Katarzyna Warnke, którą można zobaczyć na kreacjach reklamowych. Ogólnopolska kampania promocyjna już ruszyła w mediach społecznościowych, w weekend ma się pojawić na nośnikach reklamy zewnętrznej. Twórcy zapowiadają, że Buh będzie mieć też swoją kampanię telewizyjną. Oprócz Warnke produkt promują także Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot.

Wariant Buha dostępny w Żabce zawiera 5 proc. alkoholu, zaś Pils, który swoją premierę będzie miał za kilka tygodni, to 5,4 proc. alkoholu. Za receptury odpowiada piwowar związany od lat z Browarem Tenczynek - Sebastian Jabłoński.

- Buh to piwo w stylu ALE, w którym mieszanka chmieli daje odpowiednie aromaty. Mamy tu polską Marynkę i klasyczny dla Anglii chmiel East Kent Golding. Do tego naturalny susz konopny najwyższej jakości oraz kilka autorskich tricków, które są już naszą tajemnicą, a wpływają na smakowe walory piwa - dodaje Jabłoński.

Spółka Wojewódzkiego i Palikota

Założyciele Przyjaznego Państwa zapowiadali produkcję Buha jeszcze w październiku 2020 roku. Piwo od początku budziło emocje ze względu na twórców spółki, a także na dodany susz konopny (twórca zapowiadali, że będzie zawierało frakcję olejów uzyskanych z konopi - CBD). Produkcja piwa realizowana jest w browarze Tenczynek, należącym do Janusza Palikota.

Wydruk etykiet na butelki piwa Buh, zrealizowano przy współpracy z firmą GRAFPOL B.M. Meszkes z Bydgoszczy, kapslami zajęły Promet, a kartonami – Janmar Centrum. Autorem projektu jest Tomasz Waciak Wójcik, wieloletni dyrektor artystyczny „Playboy”.

Przyjazne Państwo tworzą: Kuba Wojewódzki, Janusz Palikot i Tomasz Czechowski. Kuba Wojewódzki to jeden z najpopularniejszych polskich dziennikarzy, prezenter TVN i showman, jednocześnie rozwija swoją sieć restauracji – Niewinni Czarodzieje.

Janusz Palikot z branżą napojów jest związany od 30 lat, z kilkuletnią przerwą na politykę. W 2018 roku od Marka Jakubiaka odkupił historyczny, małopolski browar – Tenczynek. Stworzył też trzy kolejne biznesy: Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe i Alembik Polska, które zanotowały rekordowe kwoty w emisjach crowdfundingu udziałowego. Tak zyskał ponad 3,5 tys. inwestorów.

Trzecim wspólnikiem Przyjaznego Państwa SA jest Tomasz Czechowski, zaangażowany w rozwój marki piw rzemieślniczych Doctor Brew oraz licznych projektów w branży gastronomicznej.

Ostatnią serię „Kuby Wojewódzkiego” w TVN oglądało średnio 812 tys. osób, o 143 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVN w czasie emisji programu nadal był liderem rynku telewizyjnego zarówno w 4+, jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 11,55 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Katarzyna Warnke, Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot promują piwo Buh. Cena 8,99 zł za butelkę

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
deer
9 zł za pivo w żabce :))) wot markietingowcy ;)
odpowiedź
User
Karl K
Piwo CBD bez CBD - geniusze.
odpowiedź
User
Jan Vat
Ta cena to netto, czy brutto?
odpowiedź