SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Planuj wcześniej - kupuj taniej"

Agencja Gruppa66 Ogilvy przygotowała i realizuje kolejną kampanię reklamową dla Polskich Linii Lotniczych LOT

Celem kampanii jest poinformowanie pasażerów o możliwościach i sposobach kupienia tanich biletów, które stanowią część atrakcyjnej oferty PLL LOT. Swoim zasięgiem kampania obejmie telewizję, radio, prasę oraz Internet. Reklama telewizyjna i radiowa rusza z początkiem listopada. Kampania prasowa i internetowa już trwa.

Główny przekaz najnowszej kampanii przygotowanej przez agencję Gruppa66 Ogilvy stanowi informacja o stałych, niskich taryfach oferowanych przez LOT. Pasażerowie są również informowani, że cena biletu podawana przez LOT jest już ceną w obie strony, co podnosi jej atrakcyjność. Aby skorzystać z niskich cen biletów należy zaplanować podróż odpowiednio wcześniej oraz dokonać zakupu na stronie www.lot.com. Głównym motywem kampanii jest dziewczyna na huśtawce - symbol podróży w dwie strony, nawiązujący do wcześniejszych działań reklamowych LOT.

Obecna kampania jest kolejnym elementem strategii komunikacyjnej przyjętej przez LOT w drugim półroczu 2004, zgodnie z którą LOT, odpowiadając na potrzeby pasażerów, przeprowadza szereg zmian, które gwarantują konkurencyjne ceny biletów.

Kampania ma charakter edukacyjny. Cztery różne komunikaty tworzą cykl reklam i stanowią część jednej spójnej kampanii. Lista reklam:

- "Atrakcyjne ceny są dostępne przez cały rok" (spot TV 15")
- "Im wcześniej zaplanujesz podróż, tym lepszą uzyskasz cenę" (spot TV 15")
- "Najtańsze bilety dostępne są na stronie www.lot.com" (spot TV 15")
- oraz prezentacja najatrakcyjniejszych cen w obie strony (prasa, Internet)

Warta podkreślenia jest idea kreatywna pokazująca przewagę cen podawanych w obie strony nad cenami w jedną stronę. Ogłoszenia prasowe zaplanowane są na konsekutywnych stronach: pierwsza podaje cenę atrakcyjnego kierunku (np. "Rzym od 580 zł"), zaś na drugiej stronie znajduje się informacja, że powrót jest za darmo. Jest to o tyle ważne, że pasażerowie tanich linii lotniczych przyciągnięci reklamowaną ceną w jedną stronę nie zawsze zdają sobie sprawę, iż łączny koszt podróży będzie najczęściej znacznie wyższy, niż dwukrotność tej ceny.

Dodatkowo komunikat o wcześniejszym planowaniu podróży umieszczony zostanie w dwumodułowym ogłoszeniu stanowiącym element rubryki "Witajcie na świecie" w Gazecie Stołecznej. Tutaj wykorzystano motyw małej dziewczynki na huśtawce.

Reklamy LOT pojawią się w następujących mediach:

- telewizja (TVP, TVN, TVN7, TVN24, Tele5, Discovery, Canal+)
- prasa (Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Wprost, Newsweek, Polityka, Forum, Przekrój, Gala, Viva, Wysokie Obcasy, National Geographic, Podróże, Gazeta Stołeczna (rubryka "Witajcie na świecie")
- radio ogólnopolskie i lokalne (m.in.: Radio Zet, Radiostacja, PR3, RMF FM, radio Złote Przeboje)
- Internet (tzw. videostitial - film prezentowany użytkownikom, których komputery spełniają odpowiednie wymagania techniczne, pop-under oraz e-mailing na wiodących portalach)

Planowaniem i zakupem mediów zajął się MindShare.

Po stronie agencji Gruppa66 Ogilvy kampanię realizują członkowie zespołu Client Service -Daria Morawska, Anna Wojciechowska, Anna Bielecka pod kierunkiem Olgi Sobieraj. Kreację przygotowali Iwona Czerwińska, Ireneusz Broda, Jacek Dyga oraz Grzegorz Ścieszka pod kierunkiem Ewy Zaborowskiej i Robina Weeksa.

Współpraca Gruppa66 Ogilvy z PLL LOT rozpoczęła się w 2000 roku, wspólnie zrealizowaną kampanią "Sydney 2000" informującą o tym, że LOT jest Oficjalnym Przewoźnikiem Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. Po wydarzeniach 11. września, w świetle bardzo trudnej sytuacji na rynku lotniczym w Polsce i na świecie, Agencja wykreowała wspólnie z PLL LOT nowy wizerunek marki LOT w Polsce. Kanały komunikacyjne, którymi objęte są działania to zarówno media jak i kanały komunikacji bezpośredniej oraz miejsca sprzedaży biletów. W roku 2004 Agencja koordynowała kampanię LOT na 16 rynkach zagranicznych. W najbliższym czasie ruszy kolejna fala kampanii międzynarodowej i obejmie  cztery rynki strategiczne.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Planuj wcześniej - kupuj taniej"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl