SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Platforma nc+ ma 2,3 mln abonentów. Straciła 200 tys.

Platforma nc+ na koniec czerwca br. miała 2,3 mln abonentów - podał TVN w raporcie finansowym. Oznacza to, że od startu operatora w marcu br. ubyło mu 200 tys. klientów.

Julien Verley, prezes nc+

Julien Verley, prezes nc+

Platforma nc+ wystartowała 21 marca br. i powstała z połączenia Cyfry+ i platformy n (więcej na ten temat). W momencie startu przedstawiciele firmy informowali, że połączona platforma obsługuje 2,5 mln abonentów, a około 100 tys. z nich korzysta z ofert obu operatora.

Ostatnie dokładne dane dotyczące liczby abonentów platformy n dotyczyły 31 grudnia 2012, gdy miała 1,009 mln klientów. Podała to Grupa Canal+ w swoim raporcie. Spółka ta od lat jednak nie ujawniała, jak dużo klientów ma Cyfra+.

Przypomnijmy, że startowi platformy nc+ towarzyszyło ogromne niezadowolenie klientów z powodu drogiej i mało elastycznej oferty. Sprawa stała się głośna w mediach. Operator rozpoczął  automatyczną migrację do nowej oferty (pozwalała ona na rozwiązywanie umów), ale po licznych skargach UOKiK zakazał mu tego procesu. Klienci mogli też wypowiadać umowy w związku z wyłączeniem z ofert Cyfry+ i n kilku kanałów.

TVN podał, że miesięczne ARPU platformy nc+ wyniosło w I półroczu br. 63,4 zł.  W tym okresie osiągnęła ona przychody ze sprzedaży na poziomie 1,14 mld zł i zanotowała też wysokie koszty jednorazowe wynoszące 66 mln zł.  Po wyłączeniu tych kosztów wskaźnik EBITDA platformy nc+ wyniósł ok. 200 mln zł. Udział Grupy TVN w stracie operatora w tym okresie osiągnął poziom 4,7 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ ma 2,3 mln abonentów. Straciła 200 tys.

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Nc+ porażka roku.
odpowiedź
User
@bezczelny
Miał być HIT, miała być oferta, z której klient będzie MUSIAŁ skorzystać, a wyszła lipa. Ten francuski numer nie przejdzie.
odpowiedź
User
Janek
Była pazerność - jest porażka, proste.
odpowiedź