SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma nc+ ma 2,3 mln abonentów. Straciła 200 tys.

Platforma nc+ na koniec czerwca br. miała 2,3 mln abonentów - podał TVN w raporcie finansowym. Oznacza to, że od startu operatora w marcu br. ubyło mu 200 tys. klientów.

Julien Verley, prezes nc+

Julien Verley, prezes nc+

Platforma nc+ wystartowała 21 marca br. i powstała z połączenia Cyfry+ i platformy n (więcej na ten temat). W momencie startu przedstawiciele firmy informowali, że połączona platforma obsługuje 2,5 mln abonentów, a około 100 tys. z nich korzysta z ofert obu operatora.

Ostatnie dokładne dane dotyczące liczby abonentów platformy n dotyczyły 31 grudnia 2012, gdy miała 1,009 mln klientów. Podała to Grupa Canal+ w swoim raporcie. Spółka ta od lat jednak nie ujawniała, jak dużo klientów ma Cyfra+.

Przypomnijmy, że startowi platformy nc+ towarzyszyło ogromne niezadowolenie klientów z powodu drogiej i mało elastycznej oferty. Sprawa stała się głośna w mediach. Operator rozpoczął  automatyczną migrację do nowej oferty (pozwalała ona na rozwiązywanie umów), ale po licznych skargach UOKiK zakazał mu tego procesu. Klienci mogli też wypowiadać umowy w związku z wyłączeniem z ofert Cyfry+ i n kilku kanałów.

TVN podał, że miesięczne ARPU platformy nc+ wyniosło w I półroczu br. 63,4 zł.  W tym okresie osiągnęła ona przychody ze sprzedaży na poziomie 1,14 mld zł i zanotowała też wysokie koszty jednorazowe wynoszące 66 mln zł.  Po wyłączeniu tych kosztów wskaźnik EBITDA platformy nc+ wyniósł ok. 200 mln zł. Udział Grupy TVN w stracie operatora w tym okresie osiągnął poziom 4,7 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Platforma nc+ ma 2,3 mln abonentów. Straciła 200 tys.

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Nc+ porażka roku.
43 9
odpowiedź
User
@bezczelny
Miał być HIT, miała być oferta, z której klient będzie MUSIAŁ skorzystać, a wyszła lipa. Ten francuski numer nie przejdzie.
36 9
odpowiedź
User
Janek
Była pazerność - jest porażka, proste.
33 8
odpowiedź
User
aps
łuuu to mało zrezygnowało, czyli w polandii można golić jak się chce
24 8
odpowiedź
User
pinio
i dalej będą tracić - gdy przeszedłem z Canal +, po 3. miesiacach okazało się, że za pakiem, który przedtem miałem w Camal + muszę dopłacić!
Poza tym - trzeci dekoder wymianiam, a i tak jak tylko zbliża się burza, to sygnał znika, co przedtem nie zdarzało się nigdy
jak tylko skończy mi się umowa, przenoszę się.
12 8
odpowiedź