Platige Image: wpływy 23 proc. w górę, 1,62 mln zł zysku

W minionym kwartale firma Platige Image, zajmująca się głównie postprodukcją treści wideo, zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 23 proc. do 26,36 mln zł i spadek zysku netto z 2,09 do 1,16 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Platige Image: wpływy 23 proc. w górę, 1,62 mln zł zysku

- Drugi kwartał bieżącego roku, z uwagi na pandemię znów okazał się wyzwaniem dla naszej firmy jaki dla całego sektora. Szczególnie jeśli chodzi o sytuację w reklamie czy eventach. Jednocześnie widzimy dobrą koniunkturę na rynku animacji - opisuje Karol Żbikowski, prezes Platige Image.

W zeszłym kwartale firma wyprodukowała m.in. kolejne animacje do trzeciego i czwartego sezonu „Call of Duty: Black Ops Cold War & Warzone”. Ponadto realizuje kilka projektów animacyjnych dla wiodących firm z branży gamingowej w Chinach.

- Dalej konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię i dążenie do modelu hybrydowego łączącego działalność w dotychczasowych obszarach usług serwisowych, z rozwojem projektów własnych w zakresie produkcji gier komputerowych oraz developmentu filmowego - dodaje Karol Żbikowski.

W obszarze reklamowym firma po przerwie spowodowanej epidemią zaczęła realizować projekty dla klientów z regionu MENA (Bliski Wschód i Północna Afryka), zajęła się też postprodukcją reklam McDonald’s i Samsunga oraz realizacją teledysku do „Wojen i Nocy” Darii Zawiałow. Natomiast dział eventowo-nadawczy spółki zajął się produkcją ceremonii otwarcia finałowego meczu piłkarskiej Ligi Europy.

Koszty 47 proc. w górę, niższy zysk

Wydatki operacyjne grupy Platige Image w zeszłym kwartale wyniosły 26,75 mln zł, po wzroście o 47 proc. rok do roku. Koszty usług obcych poszły w górę o 82 proc. do 17,32 mln zł.

- Spora kontraktacja na rynku usług animacji oznaczała też konieczność skorzystania z usług outsource, co wpłynęło na zwiększone koszty usług obcych. Widząc duży potencjał wzrostu przychodów w przyszłości będziemy wzmacniać własne zespoły, co z pewnością wpłynie na poprawę rentowności - komentuje Karol Żbikowski.

- W związku z niepewną sytuacją w okresie pandemii byliśmy bardzo ostrożni jeżeli chodzi o rozbudowę naszego zespołu - zaznacza.

Wynik sprzedażowy Platige Image poszedł w dół z 3,12 mln zł zysku do 381 tys. zł straty, zysk EBITDA - z 3,78 do 2,61 mln zł, zysk operacyjny - z 2,94 do 1,62 mln zł, a zysk netto - z 2,09 do 1,16 mln zł.

grafika

Platige Image przy grach współpracuje z Movie Games

W drugiej połowie stycznia Platige Image przyjęło strategię na lata 2021-2025, w której zapowiedziało rozpoczęcie produkcji gier wideo, filmów i seriali oraz nie wykluczyło pozyskania kapitału z emisji nowych akcji, przejścia na główny rynek giełdowy i współpracy z inwestorami w spółkach celowych.

Na początku kwietnia firma wspólnie z producentem i wydawcą gier Movie Games utworzyła spółkę Image Games. Będzie ona zajmować się produkcją gier z segmentu AA, na razie zaplanowano realizację trzech gier o tematyce gangsterskiej osadzonych w różnych okresach historycznych.

Zapowiedziano, że Movie Games dostarczy spółce Image Games know-how produkcyjny i wydawniczy, a Platige Image - zaplecze potrzebne do realizacji wysokojakościowych animacji i doświadczenia na rynku licencji filmowych i serialowych.

W ub.r. grupa kapitałowa Platige Image zanotowała wzrost skonsolidowanych wpływów sprzedażowych o 0,8 proc. do 91,15 mln zł i 1,42 mln zł skorygowanego zysku netto. Nowe umowy zagraniczne dotyczące animacji zrekompensowały spadki w innych działach.

W maju podpisała term sheet ze studiem Juggler Games dotyczący produkcji gry komputerowej, a w nią zainwestować 1 mln zł i udzielić 3 mln zł pożyczki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Prezes Burda Media Polska w wywiadzie dla prestiżowego "The Drum". Co powiedział o mediach?

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują

Hollywood przeciw fuzji Netfliksa z Warner Bros.? Właściciele kin i reżyserzy alarmują