Płatna telewizja w połowie azjatyckich domów

Cable & Satellite Broadcasting Association of Asia (CASBAA) przedstawiła dane dotyczące rynku płatnej telewizji w Azji. Płatne kanały są obecnie odbierane w połowie tamtejszych gospodarstw domowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych CASBAA wynika, że płatna telewizja jest obecna w blisko 363 milionach domów w Azji, w porównaniu do 121 milionów w Ameryce Północnej.

Penetracja płatnej telewizji jest jednak mocno zróżnicowana biorąc pod uwagę poszczególne kraje kontynentu azjatyckiego. Najwyższy, 99-proc. wskaźnik ma Korea Południowa, a najniższy, na poziomie zaledwie 3 proc. - Indonezja. Do ogólnego wzrostu najbardziej przyczyniają się takie kraje jak Indie, Chiny, Pakistan, Tajlandia i Wietnam.

Niemniej jednak, pod względem przychodu rynek płatnej telewizji w Azji pozostaje daleko w tyle za Ameryką Północną i Europą Zachodnią.

Z danych firmy SNL Kagan wynika, że za oceanem płatna telewizja dociera do 87,7 proc. gospodarstw domowych i w bieżącym roku wygeneruje przychód w wysokości 102,5 miliarda dolarów. W Europie Zachodniej wskaźnik penetracji sięga 61,9 proc., a przychód ma wynieść 41,04 miliarda dolarów. Tymczasem dla Azji prognozowany jest przychód rzędu nieco ponad 30 miliardów dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style