SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG chce inwestować w telewizję

Platforma Mediowa Point Group, kontrolująca tygodniki “Wprost” i “Do Rzeczy”, rozważa zaangażowanie się w projekt telewizyjny i prowadzi w tej sprawie rozmowy z inwestorami. Spółka pracuje też nad projektem medium biznesowego.

Michał M. Lisiecki / fot. Maksymilian Rigamonti

Michał M. Lisiecki / fot. Maksymilian Rigamonti

- Obecnie Point Group prowadzi rozmowy z trzema podmiotami działającymi na rynku telewizyjnym, jednak to, czy ostatecznie dojdzie do transakcji, będzie zależało od wycen i oczekiwań partnerów po obu stronach negocjacji - mówi Wirtualnemedia.pl Michał M. Lisiecki, prezes PMPG. - Alternatywnie nie wykluczamy też samodzielnego uruchomienia tego typu działalności - dodaje Lisiecki.

To nie pierwsze podejście spółki do wejścia na rynek telewizyjny. PMPG w ub.r. brała udział w konkursie na nadawanie w naziemnej telewizji cyfrowej z projektem kanału edukacyjno-poznawczego, który miał powstawać we współpracy z firmą Astro. Jednak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała się przyznać miejsce na MUX-1 stacji Fokus TV (więcej na ten temat).

Spółka pracuje też nad poszerzeniem portfolio o medium biznesowe. - O szczegółach projektu będziemy informować w stosownym czasie, zgodnie z obowiązkami informacyjnymi, jakim podlegamy jako spółka notowana na GPW - ucina Lisiecki. W przeszłości PMPG była wydawcą dwutygodnika ekonomicznego “Bloomberg Businessweek Polska”, ale tytuł w 2012 roku został sprzedany wydawnictwu Grzegorza Hajdarowicza (dowiedz się więcej).

W lutym br. PMPG planuje ogłoszenie prognozy wyników na 2014 roku dla całej grupy kapitałowej. - Z pierwszych szacunków wynika, że będzie to prognoza pozytywna dla naszych inwestorów, co jest wynikiem zapowiadanej i realizowanej optymalizacji oraz wzrostem rentowności - informuje Michał M. Lisiecki.

Na początku grudnia ub.r. spółka podniosła prognozy zysku operacyjnego do 6,05 mln zł (z 2,98 mln zł wcześniej), wskaźnika EBITDA do 6,83 mln zł (z 4,03 mln zł) i zysku brutto do 5,95 mln zł (z 2,32 mln zł). Prognozy przychodów ze sprzedaży skorygowano z kolei z 76,62 mln zł do 62,92 mln zł (poznaj szczegóły).

W trzech kwartałach 2013 roku przychody PMPG wyniosły 47,88 mln zł, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej uplasował się na poziomie 4,37 mln zł (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG chce inwestować w telewizję

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Głupek
Lisiecki nie kituj, nie masz już ani grosza i jak zawsze robisz jakieś pseudo ruchy udające że ją masz. To już końcówka cwaniaczku.
20 10
odpowiedź
User
Perzyna
Czy to nie jest copy/paste komunikatów PMPG sprzed roku czy dwóch? Brzmi znajomo i równie wiarygodnie. Niech kolega prezes zrobi jeden ruch, zamiast go 10 razy zapowiadać.
20 8
odpowiedź
User
Ryk
PMPG jak zwykle wyznaje zasade nie ważne jak ważne aby gadali, taka wydmuszka. Chce w ten sposób odwrocic uwagę od tego ze Wprost to już tylko 50 tys sprzedaży i sciaga się z Gazeta Polska i Uwazam RZe o ostatnia lokate a nie o topowe pozycje w kategorii tygodniki
13 10
odpowiedź
User
BJ
Czego to już PMPG nie komunikował ze czego to nie będzie robił a fakty sa takie ZAMKNIETE TYTULY:
Dlaczego, Film, Machina, Bloomberg ( nie sprzedany tylko oddany) a to co zostało ze jest zbyt pewne
14 9
odpowiedź
User
Ryk
PMPG jak zwykle wyznaje zasade nie ważne jak ważne aby gadali, taka wydmuszka. Chce w ten sposób odwrocic uwagę od tego ze Wprost to już tylko 50 tys sprzedaży i sciaga się z Gazeta Polska i Uwazam RZe o ostatnia lokate a nie o topowe pozycje w kategorii tygodniki
12 9
odpowiedź