Spory wzrost słuchalności podcastów w Polsce

W Polsce, tak jak i na świecie, obserwujemy wzrost popularności podcastów. W ubiegłym roku już blisko 10 mln polskich internautów słuchało treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu - wynika z piątej edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Spory wzrost słuchalności podcastów w Polsce
fot. Shutterstock.com

- W Polsce rośnie liczba heavy userów podcastów. To już absolutnie masowe medium. W ubiegłym roku przynajmniej raz w tygodniu słuchało ich siedem mln osób - a zatem ponad jedna czwarta internautów. Zasięg tygodniowy podcastów wśród użytkowników sieci w ub. roku wyniósł 26,5 proc. W zestawieniu z rokiem 2022 oznacza to wzrost aż o 5,3 punktów proc. - mówi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną w Grupie Eurozet.

Nowe wyniki zainteresowania podcastami

Zasięg tygodniowy podcastów w Polsce wśród ogółu internautów w wieku 15+ w ostatnich latach wyglądał następująco: 26,5 proc. w 2023r., 21,2 proc. w 2022 r., 21,3 proc. w 2021 r., 17 proc. w 2020 r. To dane z raportu „Słuchacz podcastów w Polsce”.

Rośnie jednocześnie zasięg miesięczny, w ostatnim badaniu wyniósł 37,1 proc. To wzrost o 6 punktów proc. w stosunku do wcześniejszego okresu. Przekładając to na liczby bezwzględne, liczba osób, które przynajmniej raz w miesiącu słuchały w 2023 roku podcastów wzrosła rok do roku o ponad 1,6 mln do 9,8 mln.  

grafika

Analitycy tworzący raport „Słuchacz podcastów w Polsce 2023” wskazują również na wysoką dynamikę wzrostu znajomości znaczenia słowa „podcast”. 

- Już 78 proc. badanych internautów wie, co kryje się pod tym pojęciem. To o 7 punktów proc. więcej w stosunku do wyników z poprzedniego raportu. W 2020 roku było ich 58 proc., czyli aż o 20 punktów proc. mniej. Jednocześnie o 4 punkty proc. zmniejszył się odsetek respondentów, którzy zetknęli się z pojęciem „podcast”, ale nie znają jego znaczenia. W poprzednim roku ta grupa stanowiła tylko 16 proc. Z kolei odsetek badanych użytkowników internetu, którzy nie zetknęli się z tym pojęciem zmalał do 6 proc - podsumowuje Michał Dobrzański, zastępca dyrektora działu badań i analiz ds. analityki i raportowania Grupy Eurozet

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]