SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy najchętniej czytają „Twój Styl” i „Claudię”. Najpopularniejsze miesięczniki i dwumiesięczniki

„Twój Styl”, „Claudia” i „Cztery Kąty” to najchętniej czytane miesięczniki w Polsce w II i III kwartale br. Natomiast na czele dwumiesięczników znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez Wirtualnemedia.pl.

Article

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od kwietnia do września 2014 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 10,60 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 11,88 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła się poradnikowa „Claudia” (Burda International Polska) z wynikiem na poziomie 7,37 proc. W skali roku pismo zanotowało spadek o 1,89 pkt. proc.
W pierwszej trójce znalazły się jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora), które przed rokiem były siódme. W analizowanym okresie czytane były one przez 6,66 proc. respondentów (wzrost o 0,19 pkt. proc.).

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, ogrodniczym, wnętrzarskim, lifestylowym, popularnonaukowym i budowlanym.

Miesięczniki 15-75

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

kwiecień 2013 : wrzesień 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

10,60%

11,88%

Claudia

7,37%

9,26%

Mój Piękny Ogród

6,66%

6,47%

Cztery Kąty

6,64%

7,96%

Skarb

6,48%

2,56%

Focus

6,32%

7,14%

Kobieta i Życie

6,31%

6,30%

Murator

6,09%

6,98%

Poradnik Domowy

5,51%

6,93%

Świat Kobiety

5,51%

5,99%

Przyślij Przepis!

5,41%

6,15%

Przepisy Czytelników

5,29%

5,85%

Dobre Rady

5,07%

6,27%

Komputer Świat

4,64%

5,68%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

4,54%

5,30%

National Geographic

4,51%

5,30%

Świat Wiedzy

4,27%

4,93%

Olivia

4,26%

5,44%

Działkowiec

3,99%

3,68%

Avanti

3,67%

4,96%

Glamour

3,61%

4,77%

Pani

3,36%

3,74%

Świat Zdrowia

3,36%

3,75%

Wysokie Obcasy Extra

2,72%

-

Moje Mieszkanie

2,70%

2,95%

CD Action

2,67%

2,95%

Mamo To Ja

2,59%

3,12%

Dom & Wnętrze

2,53%

2,75%

CKM

2,50%

2,62%

Focus Historia

2,29%

2,45%

Zwierciadło

2,23%

2,16%

Joy

2,19%

2,61%

Elle

2,15%

2,67%

Cosmopolitan

2,12%

2,63%

PC Format

2,08%

2,26%

Uroda

2,02%

2,13%

Przepis na Zdrowie

2,01%

2,08%

TopGear

2,01%

2,31%

Ładny Dom

1,99%

1,97%

Moda na Zdrowie

1,99%

1,87%

Moje Gotowanie

1,99%

2,70%

Świat Motocykli

1,97%

1,90%

M jak mieszkanie

1,95%

2,32%

Auto Świat Poradnik

1,84%

2,11%

Auto Motor i Sport

1,82%

2,73%

Mam Ogród

1,78%

-

Zdrowie

1,77%

1,71%

Playboy

1,67%

2,05%

Dobre Wnętrze

1,67%

1,85%

Przepis na Ogród

1,62%

1,52%

Men's Health

1,62%

1,64%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,35%

1,58%

Gotuj Krok po Kroku

1,31%

1,37%

Logo

1,28%

1,81%

Kuchnia

1,24%

1,77%

Forbes

1,23%

1,47%

Twoje Dziecko

1,23%

1,37%

National. Geographic. Traveler

1,20%

1,68%

Auto Świat 4x4

1,20%

-

Burda

1,15%

1,25%

Dziecko

1,07%

1,48%

Wróżka

0,97%

1,11%

Chip

0,90%

1,25%

Twój Maluszek

0,88%

1,03%

Bravo Girl

0,87%

1,14%

Cała Ty

0,86%

-

M jak Mama

0,85%

1,00%

InStyle

0,81%

1,19%

Podróże

0,76%

0,84%

Weranda

0,66%

0,64%

Shape

0,63%

0,76%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,62%

0,81%

Harper's Bazaar

0,51%

0,81%

Voyage

0,49%

0,76%

Hot Moda

0,47%

0,68%

Sukces

0,45%

0,60%

Architektura-Murator

0,44%

0,58%

Fun Club

0,40%

0,41%

Żagle

0,34%

0,45%

Twist

0,33%

0,64%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie wiekowej cztery miesięczniki z czołowej piątki miały większy wskaźnik czytelnictwa niż wśród osób w wieku 15-75 lat. Słabszy udział zanotował tylko „Mój Piękny Ogród”.

Miesięczniki 16-59

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Twój Styl

11,42%

Claudia

7,82%

Skarb

7,34%

Focus

7,14%

Cztery Kąty

7,12%

Murator

6,60%

Mój Piękny Ogród

6,38%

Świat Kobiety

5,83%

Przyślij Przepis!

5,64%

Kobieta i Życie

5,53%

Poradnik Domowy

5,30%

Przepisy Czytelników

5,27%

Komputer Świat

5,24%

Auto Moto Magazyn Zmotoryzowanych

5,17%

National Geographic

5,04%

Dobre Rady

4,83%

Olivia

4,68%

Świat Wiedzy

4,67%

Avanti

4,27%

Glamour

4,18%

Pani

3,62%

Działkowiec

3,16%

Mamo To Ja

3,15%

CKM

3,04%

CD Action

2,98%

Wysokie Obcasy Extra

2,90%

Moje Mieszkanie

2,90%

Świat Zdrowia

2,88%

Dom & Wnętrze

2,72%

Joy

2,60%

Cosmopolitan

2,50%

Focus Historia

2,38%

PC Format

2,37%

Elle

2,37%

TopGear

2,32%

Świat Motocykli

2,27%

Zwierciadło

2,27%

M jak mieszkanie

2,23%

Uroda

2,21%

Ładny Dom

2,17%

Auto Motor i Sport

2,12%

Auto Świat Poradnik

2,06%

Playboy

2,01%

Men's Health

1,95%

Moje Gotowanie

1,91%

Moda na Zdrowie

1,87%

Dobre Wnętrze

1,86%

Przepis na Zdrowie

1,70%

Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko

1,64%

Mam Ogród

1,60%

Logo

1,55%

Zdrowie

1,52%

Przepis na Ogród

1,48%

Twoje Dziecko

1,41%

Gotuj Krok po Kroku

1,40%

Forbes

1,39%

Auto Świat 4x4

1,37%

National. Geographic. Traveler

1,31%

Burda

1,29%

Dziecko

1,27%

Kuchnia

1,15%

Twój Maluszek

1,07%

M jak Mama

1,06%

Chip

1,00%

Wróżka

0,93%

InStyle

0,92%

Bravo Girl

0,89%

Cała Ty

0,82%

Shape

0,77%

Podróże

0,75%

Weranda

0,70%

Przyślij Przepis Wydanie Specjalne

0,66%

Harper's Bazaar

0,58%

Hot Moda

0,54%

Voyage

0,52%

Architektura-Murator

0,49%

Sukces

0,46%

Żagle

0,36%

Fun Club

0,33%

Twist

0,32%


Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W II i III kwartale br. jego czytanie zadeklarowało 1,67 proc. pytanych, po spadku o 0,56 pkt. proc.

Dwumiesięczniki 15-75

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

kwiecień 2013 : wrzesień 2013

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,67%

2,23%

Auto Świat 4x4

1,55%

1,97%

Sól i Pieprz

0,81%

0,78%

Women's Health

0,72%

-

Elle Decoration

0,40%

0,63%

Weranda Country

0,37%

0,33%


Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej prawie wszystkie dwumiesięczniki miały lepsze wyniki czytelnictwa, niż w grupie wiekowej 15-75. Wyjątkiem jest tutaj „Sól i Pieprz” notujący niższy wynik.

Dwumiesięczniki 16-59

kwiecień 2014 : wrzesień 2014

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Komputer Świat Twój Niezbędnik

1,90%

Auto Świat 4x4

1,88%

Women's Health

0,85%

Sól i Pieprz

0,80%

Elle Decoration

0,45%

Weranda Country

0,42%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia 2013 do września 2013 roku na losowej próbie 20 996 przypadków i w okresie od kwietnia 2014 do września 2014 roku na losowej próbie 19 554 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 536 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania.
Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od kwietnia do maja 2014 roku nie był badany miesięcznik „Mam Ogród”, w kwietniu 2014 roku - miesięcznik „Auto Świat 4x4”, a od maja do września 2014 roku - dwumiesięcznik „Auto Świat 4x4” i we wrześniu 2014 roku - dwumiesięcznik „Weranda Country”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy najchętniej czytają „Twój Styl” i „Claudię”. Najpopularniejsze miesięczniki i dwumiesięczniki

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zac
Wsieci historia sprzedaje się lepiej od focus historia, więc powinno być całkiem wysoko, a nie ma.
8 8
odpowiedź
User
magy
Ta czytają, jak kupują inne tytuły.
8 8
odpowiedź