SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy żądni wiedzy

Discovery Channel ogłosiło rezultaty przeprowadzonej w 6 krajach Europy kampanii badającej poziom ciekawości

Jak wynika z przeprowadzonego przez stację Discovery Channel eksperymentu, Polacy są najbardziej ciekawym świata narodem na starym kontynencie, młodzi są ogólnie bardziej głodni wiedzy niż ludzie starsi a odkrycia naukowe budzą większe zainteresowanie niż plotki na temat życia sławnych
i  bogatych.

Celem zorganizowanej w maju tego roku, na najważniejszych rynkach europejskich akcji, było zmierzenie poziomu ciekawości mieszkańców Danii, Szwecji, Włoch, Polski, Holandii i Niemiec oraz wykazanie, która z nacji jest tą najbardziej ciekawą świata.
Eksperyment był częścią realizowanej od kwietnia kampanii pod hasłem "Głodni wiedzy" (Got to Know).

W badaniu wzięło udział łącznie 639 osób. Większość respondentów to ludzie młodzi w wieku od 15 do 34 lat. Ponad 50% wszystkich uczestników określiło siebie jako bardzo ciekawych (w skali od 1 do 10, gdzie 10 oznacza osoby niezwykle ciekawe świata).
Najbardziej głodnym wiedzy narodem okazali się być Polacy, z których ponad 50% znalazło się w najwyższym przedziale ciekawości (między 8 a 10). Natomiast najmniej żądni informacji są Holendrzy.
Mieszkańcy kraju nad Wisłą dwukrotnie wyprzedzają w stopniu ciekawości Niemców oraz Włochów. Szwedom, z których 31% określiło siebie mianem bardzo ciekawych  świata, także daleko w tym względzie do Polaków.

Jak wynika z przeprowadzonego przez stacje Discovery badania, odkrycia naukowe oraz poszukiwanie odpowiedzi na pytania egzystencjonalne są dużo ciekawsze niż plotki czy sensacje polityczne.
Odkrycia naukowe budzą zainteresowanie ponad 1/3 wszystkich respondentów
a zwłaszcza młodzieży i mężczyzn. W grupie najbardziej żądnych informacji na temat nowości w nauce, odkryć i znalezisk są Polacy, Holendrzy, Niemcy i Włosi, a spośród nich to właśnie znowu Polakom najbardziej zależy na tym, aby wiedzieć jak najwięcej w tej dziedzinie (ponad 50% Polaków deklaruje ciekawość względem odkryć naukowych, podczas gdy robi to tylko 1/4 respondentów z Holandii, Niemiec i Włoch).
Dla większości mieszkańców Szwecji i Danii, od informacji na temat postępu nauki ważniejsze byłoby znalezienie odpowiedzi na kluczowe pytania dt. sensu życia. Podobnie myśli 1 Polaków, Włochów i Szwedów.

Pytania filozoficzne, w stylu czy istnieje życie po śmierci, zdają się zaprzątać głowy większości uczestniczących w eksperymencie Głodni wiedzy, bez względu na wiek, płeć czy tez pochodzenie. Dla Holendrów było to najciekawsze pytanie, dla Włochów i Duńczyków z kolei to nieśmiertelność okazała się być najbardziej frapującą kwestia z tej grupy pytań. Kolonializacja Marsa interesuje Polaków, tak samo jak Holendrów i Szwedów. Natomiast Niemcy chcieliby wiedzieć, czy mężczyzna może zajść w ciąże oraz czy pewnego dnia stworzony zostanie urząd prezydenta Europy. Dla Duńczyków zaś tak samo ważne jest kto będzie nowym premierem,
jak i z kim spotyka się popularna aktorka czy aktor.

Pytania w stylu czy ptaki śpiewają w różnych językach, dlaczego niebo jest niebieskie czy też kiedy rozpocznie się kolejna epoka lodowcowa, to tylko kilka
z wielu kwestii, na które Europejczycy chcieliby znać odpowiedź.
Ciekawość to naturalna potrzeba człowieka a pragnienie wiedzy towarzyszy nam każdego dnia.

Opierając się na badaniach przeprowadzonych w sześciu krajach w Europie można wnioskować, ze widzowie są spragnieni wiedzy i odczuwają nieodpartą potrzebę poszukiwania nowych informacji. Polacy są niekwestionowanym liderem
w kwestii ciekawości świata, są prawdziwie głodni wiedzy i spragnieni informacji, zadają pytania i próbują znaleźć na nie odpowiedzi.
 
Kanał Discovery Channel, bazuje na naturalnej ciekawości oraz potrzebie uczenia się, wyjaśniania i rozumienia rzeczywistości, w której żyjemy. Oglądając Discovery Channel znajdujemy odpowiedzi na wiele nurtujących nas pytań. To telewizja, która umiejętnie dobiera programy popularnonaukowe, które z kolei angażują i interesują widzów oraz zaspokajają ich wszechobecną ciekawość świata.

Eksperyment na temat ciekawości przeprowadzony został w ramach kampanii marketingowej Discovery Channel pod hasłem Głodni wiedzy, realizowanej na najważniejszych rynkach Europy.
 "Głodni wiedzy" stanowi próbę odzwierciedlenia oraz wyjścia naprzeciw potrzebom widzów oglądania programów, które zaspokoiłby ich ciekawość.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy żądni wiedzy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl