Polbank EFG nie wprowadzał w błąd w swoich reklamach

Rada Etyki reklamy uznała, że Polbank EFG nie wprowadzał swoichpotencjalnych klientów w błąd pojawiającym się w reklamie radiowejhasłem "wyżej się już nie da" odnoszącym się do oprocentowaniakonta. Rada orzekła też, że bank nie złamał przepisów, eksponując wjednej ze swoich placówek ulotki reklamowe o nieaktualnej promocji.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W skardze dotyczącej reklamy radiowej Polbanku zarzucono jej, żewystępujące w niej hasło "wyżej się już nie da" było uzasadnionetylko do momentu, kiedy oprocentowanie kont w tym banku byłorzeczywiście najwyższe w Polsce. "Jednak od czasu wprowadzeniawyższego oprocentowania konta przez inną placówkę finansową,stwierdzenie to jest nieprawdziwe i wprowadza konsumenta w błąd" -napisał autor protestu.

Przedstawiciele Polbanku w odpowiedzi na skargę zaznaczyli, żeużyte w reklamie sformułowania miały na celu wskazanie, że jest tonajwyższe oprocentowanie konta, jakie do tej pory oferowali swoimklientom. Jednocześnie podkreślili, że spot radiowy nie informuje otym, że jest ono najwyższe w Polsce. Rada Etyki Reklamy przychyliłasię do tych wyjaśnień, uznając, że reklama nie wprowadzakonsumentów w błąd, a tym samym nie narusza przepisów.

Drugi zarzut dotyczył ulotki reklamowej, którą pewien konsumentznalazł w jednym z warszawskich oddziałów Polbanku pod koniecmarca. Informowała ona o promocji "Gwarancja najwyższegooprocentowania", która skończyła się z w lutym. PrzedstawicielePolbanku usprawiedliwiali się, że ulotki były usuwane z placówekniezwłocznie po zakończeniu oferty, a w tym przypadku doszło dozwyczajnego niedopatrzenia. Podkreślili zarazem, że materiałyreklamowe odsyłały na stronę internetową banku po szczegółoweinformacje dotyczące tej promocji, a poza tym pracownik placówkibanku prawidłowo poinformował skarżącego się konsumenta, że ofertata jest już nieaktualna.

W tym przypadku Rada Etyki Reklamy również przyjęła wyjaśnieniaPolbanku, uznając, że reklama nie wprowadza konsumentów w błąd, awięc nie łamie prawa. Jednocześnie Rada doceniła działania banku,który po otrzymaniu sygnału o nieprawidłowościach natychmiastusunął ulotki z placówki.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu