SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Politechnika Warszawska z nową identyfikacją wizualną od studia Podpunkt

Politechnika Warszawska wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej: nowe znaki, specjalną paletę barw, oryginalne czcionki. Zmianą tą uczelnia chce wyznaczać trendy nie tylko w nauce, ale też w myśleniu o nowoczesnej instytucji.  Przygotowało ją studio Podpunkt.

Article

Nowy system identyfikacji wizualnej ma być podstawowym narzędziem kreowania marki Politechniki Warszawskiej. - Ponad 100-letnia tradycja Politechniki Warszawskiej to dla nas ogromny powód do dumy - podkreśla prof. Jan Szmidt, rektor uczelni - Niemniej jednak budowanie Marki Politechniki Warszawskiej trwa nieustannie. Świat się zmienia, a my potrzebujemy nowych form przekazu informacji o Politechnice. Nasze działania są wyjściem naprzeciw najnowszym trendom w tym zakresie - dodaje.

System identyfikacji wizualnej został skonstruowany wokół hasła przewodniego - słów Alberta Einsteina: „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, które podkreślają siłę ludzkiej kreatywności”. Koncepcja oparta jest na księdze marki PW przygotowanej przez zespół powołany w 2013 roku. Pod koniec ubiegłego roku konkurs na stworzenie systemu identyfikacji wizualnej wygrało studio graficzne Podpunkt z Warszawy.

Kluczową zmianą dotyczącą wizerunku PW jest nowy znak firmowy. Znak podstawowy - logotyp nazwy uczelni, napisany autorskim fontem Radikal WUT. Litera "W" skonstruowana jest w taki sposób, by po obróceniu o 90 tworzyła znak "≥" - ten matematyczny znak koresponduje z hasłem przewodnim identyfikacji. Znak skrócony - litera "P" oraz "W" z podstawowego logotypu Politechniki Warszawskiej oraz znak uroczysty - nawiązujący do tradycyjnego godła uczelni.

Do budowania graficznych komunikatów Politechniki Warszawskiej określono 8 jednoznacznych i równorzędnych kolorów. Są to: słoneczny, morelowy, śliwkowy, miętowy, szafirowy, wrzosowy, grafitowy i mokka. Każdy Wydział ma ściśle przypisany dominujący, indywidualny duet kolorystyczny, ale do budowania swoich przekazów może też wykorzystywać barwy dopełniające z dostępnej gamy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Politechnika Warszawska z nową identyfikacją wizualną od studia Podpunkt

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl