SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci

W styczniu 2013 roku już siódmy miesiąc z rządu liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Liderująca dotąd Viva Polska spadła na ostatnią pozycję podium.

Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w styczniu 2013 roku wyniósł 0,56 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on aż o 116,1 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował drugie miejsce.

Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 133,2 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,45 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.

Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w styczniu br. zmniejszył się o 29,1 proc. do 0,35 proc. - był to jednocześnie jedyny spadek w rankingu.

Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał iTV, zajmujący miejsce piąte. Jego udział poszedł do góry o 144,2 proc. i wyniósł 0,19 proc.

Z kolei największym spadkiem w rankingu dotknięta została zajmująca ostatnią pozycję stacja Kino Polska Muzyka, której udział spadł o 40 proc. do poziomu 0,02 proc. Kanał ten od września ub.r. nie jest już dostępny w Cyfrze+, pozostał jedynie w ofercie sieci kablowych (więcej na ten temat).

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po jednak sporym spadku o 27,8 proc. wyniósł 0,14 proc. Natomiast udział konkurencyjnego AXN Spin wyniósł 0,02 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.

styczeńwszyscy 4+
20122013
StacjaAMRSHR %AMRSHR %
Polo TV18 1020,26140 2100,564
Eska TV13 3840,19332 1000,450
VIVA Polska34 0830,49124 8090,348
4fun.tv17 8450,25720 4550,287
ITV5 3270,07713 4180,188
TV.DISCO--6 6220,093
VH 1 2 2720,0332 3370,033
Rebel.tv7270,0101 1940,017
Kino Polska Muzyka1 7670,0251 0710,015
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska13 0040,1879 6490,135
AXN Spin--1 0670,015


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca czwartego. Jej udział wzrósł tutaj o 89,2 proc. do poziomu 1,23 proc. Z pozycji lidera na drugą pozycję spadła Viva Polska (1,09 proc. udziału, spadek o 4,8 proc., zdecydowanie niższy niż wśród wszystkich widzów). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do Polo TV (1,07 proc., + 58,2 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem średniego udziału (aż o 198,8 proc. do poziomu 0,25 proc.) pochwalić się mógł kanał ITV. Z kolei najwięcej stracił VH 1 - było to 13 proc. Jego udział wyniósł 0,06 proc.

styczeńwszyscy 13-29
20122013
StacjaAMRSHR %AMRSHR %
Eska TV6 5510,64811 8521,226
VIVA Polska11 5931,14710 5531,092
Polo TV6 8590,67910 3751,074
4fun.tv7 5060,7437 1470,739
ITV8240,0822 3710,245
TV.DISCO--1 6210,168
VH 1 7010,0695750,060
Rebel.tv2490,0253580,037
Kino Polska Muzyka530,005530,005
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska5 4740,5424 2140,436
AXN Spin--3500,036


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w styczniu 2013 roku był program „Weekend z Samanthą Fox”, który na antenie Polo TV obejrzało 191 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Po jednej lokacie przypadło programom z Eska TV i Viva Polska.

Raport top programówwszyscy 4+
ProgramStacjaAMRSHR %
WEEKEND Z SAMANTHA FOX /PROG.MUZ.POL./Polo TV191 4111,65
WEEKEND ZE SCOOTEREM /PROG.MUZ.POL./Polo TV176 6892,13
DISCO RELAXPolo TV167 8431,70
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/Polo TV158 1651,28
DISCO POLO PRAWDZIWA HISTORIA /PROG.MUZ.POL./Polo TV156 8970,98
WEEKEND Z JANKESEMEska TV148 7002,02
WEEKEND Z 90'S /PROG.MUZ.POL./Polo TV147 4321,28
POZEGNANIE LATA W ILOWIE /KONCERT/Polo TV142 2921,12
SZAL CIALVIVA Polska141 1150,87
MASTERS MUSIC BOX /PROG.MUZ/Polo TV137 9231,02


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polo TV dominuje na rynku kanałów muzycznych, Viva traci

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fan muzy
Wszystkie stacje muzyczne to szajs, niestety.
odpowiedź
User
Bruce
Największy wzrost udziału zanotowało iTV, a nie Eska - 144% vs 133%.
odpowiedź
User
exmartino
A gdzie STARS TV ??
odpowiedź