SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych, Viva Polska z rekordowo niskim wynikiem

We wrześniu br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Największy wzrost odnotowała Eska TV, natomiast na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska, która osiągnęła najsłabszy udział w ostatnich latach.

Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych, Viva Polska z rekordowo niskim wynikiem

Pierwsze dwa miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej.  Udział liderującego kanału Polo TV we wrześniu 2013 roku wyniósł 0,71 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 41,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Na drugim miejscu umocniła się Eska TV, której średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bo o 52 proc. i ostatecznie wyniósł 0,67 proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie jednak zmalał o 31,1 proc. do poziomu 0,23 proc.

Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadła Viva Polska. W zeszłym miesiącu jej wynik wyniósł zaledwie 0,17 proc., po spadku o 50,3 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. W dodatku stacja ta zanotowała najniższy miesięczny udział w ostatnich kilku latach.

Na piątej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv. Jej udział w badanym miesiącu wyniósł 0,08 proc.

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera we wrześniu br. zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 15,3 proc. wyniósł 0,12 proc.

Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to nieco ponad 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.

Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin wynosi ok. 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (ok. 50,6 proc.).

wrzesień

wszyscy 4+

2012

2013

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polo TV

28 155

0,503

41 046

0,710

Eska TV

24 727

0,442

38 848

0,672

4fun.tv

18 371

0,328

13 063

0,226

VIVA Polska

18 821

0,336

9 659

0,167

Stars.tv

-

-

4 506

0,078

ITV

4 074

0,073

4 340

0,075

TV.DISCO

4 286

0,077

3 990

0,069

VH 1

3 003

0,054

1 728

0,030

Rebel.tv

773

0,014

968

0,017

Kino Polska Muzyka

909

0,016

770

0,013

Wirtualnemedia.pl

MTV Polska

8 048

0,144

7 056

0,122

AXN Spin

-

-

614

0,011


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem we wrześniu br. była stacja Eska TV, której udział wzrósł tutaj o 54,4 proc. do poziomu 1,96 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,25 proc. udziału, do góry o 56,2 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (0,71 proc., - 27,9 proc.), który rok wcześniej jednak był czwarty.

Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 150 proc.) pochwalić się mógł kanał Kino Polska Muzyka. Z kolei najwięcej straciła stacja Viva Polska - było to 40,5 proc.

wrzesień

wszyscy 13-29

2012

2013

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Eska TV

10 580

1,272

15 711

1,964

Polo TV

6 683

0,803

10 031

1,254

4fun.tv

8 209

0,987

5 692

0,712

VIVA Polska

7 745

0,931

4 433

0,554

TV.DISCO

1 006

0,121

1 531

0,191

ITV

803

0,096

1 166

0,146

Stars.tv

-

-

1 151

0,144

VH 1

1 133

0,136

676

0,084

Rebel.tv

285

0,034

449

0,056

Kino Polska Muzyka

14

0,002

40

0,005

Wirtualnemedia.pl

MTV Polska

3 583

0,431

3 327

0,416

AXN Spin

-

-

124

0,015


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych we wrześniu 2013 roku był program „Pożegnanie lata w Iłowie”, który na antenie Polo TV obejrzało 229 tys. widzów. Ogółem pozycje z tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż dziewięć miejsc. Jedną lokatę zajął program z oferty Eski TV.

Raport top programów

wszyscy 4+

Program

Stacja

AMR

SHR %

POZEGNANIE LATA W ILOWIE /KONCERT/

Polo TV

228 856

2,70

DISCO RELAX

Polo TV

218 936

2,52

WEEKEND Z BOYSBANDAMI /PROG.MUZ.POL./

Polo TV

212 132

2,04

DISCO STAR /MAG.MUZ./

Polo TV

184 775

1,93

MISTRZ KIEROWNICY NASZYBSZY KIEROWCA DISCO /PROGR.MOTO.POL./

Polo TV

181 991

1,76

WEEKEND Z WHITNEY HOUSTON /PROGR.MUZ./

Polo TV

180 957

2,28

KUCHNIA POLOWA /PROG.KULIN.POL./

Polo TV

177 291

1,73

WEEKEND Z 80'S /PROG.MUZ./

Polo TV

158 981

1,75

HITY NA CZASIE /PROG.MUZ./

Eska TV

157 068

1,51

WEEKEND Z 90'S /PROG.MUZ.POL./

Polo TV

154 253

2,93

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polo TV liderem wśród kanałów muzycznych, Viva Polska z rekordowo niskim wynikiem

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Widownia się kurczy, ale czemu się dziwić skoro zamiast muzyki chłam puszczają
53 10
odpowiedź
User
kapi
Dla mnie Polo Tv jest dobrą stacją a wyniki oglądalności mówią same za siebie, VIVA stała się takim samym chłamem jak MTV, a 4fun ma za dużo reklam. Za to Eska TV to już dno dna i jeszcze głębiej ...
42 23
odpowiedź
User
Mariusz
Ja osobiście za Polo TV nie przepadam, ale przynajmniej w ich ramówce nie ma gniotów w stylu "Miłości na szmirowato".
44 8
odpowiedź
User
NOJID ED EDRATOUM
POLO TV to jest prawdziwa POlska, z krwi kości, bo taka jest Polska jak POLO TV - RYLLY! KRAJ Miodem i kiczem płynący :-)
23 20
odpowiedź
User
ex
Serce krwawi, gdy widzę jak kona Viva
39 9
odpowiedź