SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu

W 2016 roku najpopularniejszym kanałem muzycznym było Polo TV, a na drugim miejscu zadebiutowała 8TV. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Udział naziemnego kanału Polo TV w 2016 roku wyniósł 0,83 proc. W porównaniu do poprzedniego roku spadł o 3,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców.

Oczko niżej znalazła się 8TV, której średni udział w rynku telewizyjnym od pierwszego dnia nadawania do końca roku wyniósł 0,39 proc. Jest to nowy kanał Grupy ZPR Media, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.

Z drugiego na trzecie miejsce spadła Eska TV, która jest dostępna teraz tylko poprzez sieci kablowe i anteny satelitarne oraz w internecie. Jej średni udział w rynku telewizyjnym w całym 2016 roku zmniejszył się o 31,37 proc. do 0,35 proc.

- Decyzja o rebrandingu była i jest słuszna. Wyjście spod mocnej i wyraziście określonej marki Eska TV pozwala nam na szersze dotarcie do widzów i rozwój programów niemuzycznych. Biznesowo daje nam to większy potencjał w budowaniu przychodów z kampanii spotowych, a także z branded contentu i lokowania produktu w produkcjach własnych, co do których mamy ustaloną strategię rozwoju - tak komentuje dla Wirtualnemedia.pl decyzję o rebrandingu Ewa Lampart, dyrektor zarządzająca 8TV. - Eska TV, po ustąpieniu miejsca na MUX-ie 8TV, z naturalnie mniejszym zasięgiem technicznym, pracuje nad rozbudową dystrybucji w stacjach kab-sat oraz w świecie cyfrowym, tworząc wspólny ekosystem, w którym odbiorca będzie dobrze sprofilowany, a treści dopasowane do jego potrzeb - podkreśla.

Czwarta była stacja Disco Polo Music (0,16 proc.; bez zmian), która wyprzedziła 4FunTV (0,15 proc.; w dół o 11,76 proc.).

Na 15. miejscu sklasyfikowana została stacja Nuta.tv HD, która nadaje od września 2015 roku, ale w panelu Nielsena znajduje się od jesieni ub.r. Jej średni udział w okresie od 1 września do 31 grudnia 2016 roku wyniósł 0,01 proc. Taki sam udział zanotował kanał Hip Hop TV, który ruszył w marcu ub.r., a jego oglądalność przez NAM mierzona jest od 1 października ub.r.

Największym wzrostem udziału pochwalić się mogła stacja 4Fun Hits & Dance, której wynik podwoił się do 0,06 proc. (kanał ten awansował z miejsca 10. na 8.).

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

2015

2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

56 480

0,86%

53 875

0,83%

-3,49%

8TV (dane od 01.10.2016)

-

-

27 136

0,39%

-

Eska TV

33 399

0,51%

22 679

0,35%

-31,37%

Disco Polo Music

10 360

0,16%

10 404

0,16%

0,00%

4FUN.TV [4fun.tv]

10 834

0,17%

9 744

0,15%

-11,76%

Stars.tv

4 463

0,07%

4 580

0,07%

0,00%

VIVA Polska

5 974

0,09%

4 193

0,06%

-33,33%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

2 242

0,03%

4 043

0,06%

100,00%

Kino Polska Muzyka

4 928

0,08%

3 638

0,06%

-25,00%

Power TV

2 281

0,03%

3 026

0,05%

66,67%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

1 918

0,03%

2 968

0,05%

66,67%

Vox Music TV

2 744

0,04%

2 631

0,04%

0,00%

TO!TV [ITV]

3 090

0,05%

1 945

0,03%

-40,00%

VH 1 [VH1 Europe]

1 893

0,03%

1 015

0,02%

-33,33%

NUTA.TV (dane od 01.09.2016)

-

-

783

0,01%

-

Muzo.tv

711

0,01%

758

0,01%

0,00%

HIP HOP TV (dane od 01.10.2016)

-

-

674

0,01%

-

Wśród widzów w grupie wiekowej od 16 do 49 lat w ub.r. również na pozycji lidera znalazło się Polo TV. Udział tego kanału wyniósł 1,34 proc. (bez zmian w porównaniu do 2015 roku). Na drugiej lokacie uplasowała się 8TV (0,67 proc. udziału), która na ostatnie miejsce podium zepchnęła Eskę TV (0,65 proc.; - 29,35 proc.). Największym wzrostem (o 83,33 proc. do 0,11 proc.) pochwalić się mogła również stacja 4Fun Hits & Dance. Na przeciwnym biegunie też tutaj był kanał TO!TV - jego wynik zmalał tutaj o 40 proc. do 0,03 proc.

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

2015

2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

34 766

1,34%

33 929

1,34%

0,00%

8TV (dane od 01.10.2016)

-

-

18 589

0,67%

-

Eska TV

23 781

0,92%

16 462

0,65%

-29,35%

4FUN.TV [4fun.tv]

8 395

0,32%

7 604

0,30%

-6,25%

Disco Polo Music

6 824

0,26%

6 796

0,27%

3,85%

VIVA Polska

4 290

0,17%

3 271

0,13%

-23,53%

Stars.tv

3 420

0,13%

3 233

0,13%

0,00%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

1 655

0,06%

2 769

0,11%

83,33%

Power TV

1 745

0,07%

2 539

0,10%

42,86%

Kino Polska Muzyka

3 383

0,13%

2 410

0,10%

-23,08%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

1 549

0,06%

2 272

0,09%

50,00%

Vox Music TV

2 187

0,08%

2 014

0,08%

0,00%

TO!TV [ITV]

1 606

0,06%

1 013

0,04%

-33,33%

VH 1 [VH1 Europe]

1 333

0,05%

746

0,03%

-40,00%

NUTA.TV (dane od 01.09.2016)

-

-

684

0,03%

-

Muzo.tv

547

0,02%

682

0,03%

50,00%

HIP HOP TV (dane od 01.10.2016)

-

-

539

0,02%

-

W grudniu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów muzycznych w obu grupach wiekowych również było Polo TV. W 4+ jego udział zmniejszył się o 8,82 proc. do 0,93 proc., a w 16-49 - o 5,06 proc. do 1,50 proc.

Drugie miejsce w obu grupach w tym ujęciu zajęła stacja 8TV (udziały na poziomie odpowiednio 0,40 proc. i 0,69 proc.).

Sumaryczny udział 8TV i Eski TV w zeszłym miesiącu wyniósł 0,43 proc. w 4+, podczas gdy w grudniu 2015 roku sama Eska TV miała 0,46 proc. (w 16-49 obie stacje w grudniu ub.r. miały 0,74 proc. udziału, wobec 0,84 proc. samej Eski rok wcześniej).

- Zupełnie naturalnym zjawiskiem są modyfikacje wyników oglądalności po zmianach programowych. Nie wszyscy widzowie, którzy do tej pory oglądali Eskę TV byli ciekawi nowej oferty. Odeszła spora grupa osób w wieku 13-19 lat, przybyło widzów w wieku 20-49. Jest to jednak zgodne z założoną strategią. Musimy pracować nad dalszym pozyskiwaniem widzów starszych w stosunku do widzów Eski TV - mówi Barbara Wiśniewska-Grzesiak, dyrektor programowa 8TV. - W dalszym ciągu będziemy uważnie śledzić wyniki oglądalności, żeby dopasować ofertę tak programową, jaki i muzyczną do oczekiwań nowych widzów - dodaje.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

grudzień 2015

grudzień 2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

73 040

1,02%

67 292

0,93%

-8,82%

8TV

-

-

28 874

0,40%

-

4FUN.TV [4fun.tv]

12 187

0,17%

12 269

0,17%

0,00%

Disco Polo Music

12 418

0,17%

11 797

0,16%

-5,88%

Stars.tv

6 008

0,08%

6 942

0,10%

25,00%

Kino Polska Muzyka

5 948

0,08%

5 061

0,07%

-12,50%

VIVA Polska

4 881

0,07%

4 703

0,07%

0,00%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

6 569

0,09%

4 392

0,06%

-33,33%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

4 001

0,06%

4 088

0,06%

0,00%

Power TV

2 741

0,04%

2 863

0,04%

0,00%

Vox Music TV

4 358

0,06%

2 739

0,04%

-33,33%

TO!TV [ITV]

1 796

0,03%

2 718

0,04%

33,33%

Eska TV

33 178

0,46%

1 962

0,03%

-93,48%

VH 1

1 321

0,02%

1 612

0,02%

0,00%

Muzo.tv

496

0,01%

1 403

0,02%

100,00%

NUTA.TV

-

-

907

0,01%

-

HIP HOP TV

-

-

618

0,01%

-

Wirtualnemedia.pl

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

grudzień 2015

grudzień 2016

AMR

SHR %

 

SHR %

%

Polo TV

45 207

1,58%

42 652

1,50%

-5,06%

8TV

-

-

19 667

0,69%

-

4FUN.TV [4fun.tv]

9 387

0,33%

9 386

0,33%

0,00%

Disco Polo Music

7 311

0,26%

7 706

0,27%

3,85%

Stars.tv

4 607

0,16%

5 063

0,18%

12,50%

VIVA Polska

3 313

0,12%

3 932

0,14%

16,67%

Kino Polska Muzyka

3 719

0,13%

3 401

0,12%

-7,69%

4FUN HITS [mjuzik.tv]

3 132

0,11%

3 262

0,11%

0,00%

4FUN FIT&DANCE [TV.DISCO]

4 659

0,16%

3 219

0,11%

-31,25%

Power TV

1 873

0,07%

2 496

0,09%

28,57%

Vox Music TV

3 597

0,13%

1 960

0,07%

-46,15%

TO!TV [ITV]

689

0,02%

1 785

0,06%

200,00%

Eska TV

23 896

0,84%

1 358

0,05%

-94,05%

Muzo.tv

333

0,01%

1 249

0,04%

300,00%

VH 1 [VH1 Europe]

1 122

0,04%

1 101

0,04%

0,00%

NUTA.TV

-

-

862

0,03%

-

HIP HOP TV

-

-

350

0,01%

-

Dołącz do dyskusji: Polo TV na czele stacji muzycznych w 2016 roku. 8TV na drugim miejscu

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marlow
Realnie to Eska.tv aktualnie zamyka stawkę... Spadli z 2 na 16 pozycję. Oglądalność na poziomie muzo.tv. Wspaniały wynik.
odpowiedź
User
oj
8TV to nie jest już telewizja muzyczna. Przecież tam jest mniej kontentu muzycznego niż w MTV (który słusznie wyrzuciliście z tego raportu)
odpowiedź
User
ann
8TV:
- Trinny i Susannah ubierają Norwegię
- Jej Szerokość Afrodyta
- Moje szalone włoskie wesele
- Żony za kółkiem
- Sala operacyjna

miedzy 13 a 20 muzyki brak
odpowiedź