SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem, reklamodawcy rezygnują z TVP

Polsat miał w sierpniu 2008 roku największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych. Na drugim miejscu znalazła się TVN. Kanałom tematycznym przewodzi Viva Polska. Biorąc po uwagę dynamikę, największy wzrost odnotował Hallmark, a największy spadek - Polsat Sport.

Polsat liderem, reklamodawcy rezygnują z TVP

Wpływy z reklam Polsatu w sierpniu br. wyniosły 136 mln zł i były o 38,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl. dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN, która w zeszłym miesiącu zanotowała przychody reklamowe na poziomie 115,8 mln zł (o 8,1 proc. wyższe niż w sierpniu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 68,4 mln zł, czyli o 26,9 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam do poziomu 34 mln zł (-26,7 proc.).

Piątą lokatę zajęła Viva Polska, której przychody wyniosły 14,9 mln zł. Stacja ta zyskała 86 proc. w porównaniu do sierpniu 2007 roku i została liderem wśród stacji tematycznych.

Największy wzrost w zestawieniu zanotował znajdujący się na miejscu 18. Hallmark, którego wpływy zwiększyły się o 300,2 proc. do 4,6 mln zł. Najwięcej stracił natomiast plasujący się na 16. pozycji Polsat Sport, której przychody reklamowe spadły o 69,2 proc. do 5,1 mln zł.


VIII 2008 ZMIANA
Polsat 135 958 693 zł 38,5%
TVN 115 763 853 zł 8,1%
TVP1 68 443 601 zł -26,9%
TVP2 39 965 248 zł -26,7%
VIVA Polska 14 859 530 zł 86,0%
MTV Polska 12 166 905 zł 28,2%
TV4 12 142 878 zł 8,5%
Discovery 11 900 425 zł 56,9%
4fun TV 11 478 493 zł 173,7%
AXN 10 980 210 zł 136,4%
TV Puls 10 353 923 zł 102,9%
TVN Siedem 8 336 154 zł 28,3%
TVN 24 8 317 510 zł 7,5%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 493 152 zł -4,0%
VH1 Polska 6 715 320 zł 86,2%
Polsat Sport 5 110 942 zł -69,2%
National Geographic Channel 4 722 180 zł 227,5%
Hallmark 4 584 170 zł 300,2%
Cartoon Network 4 515 540 zł 23,7%
TVP INFO 4 356 881 zł 24,9%

VIII 2007
TVN 107 079 375 zł
Polsat 98 135 319 zł
TVP1 93 602 434 zł
TVP2 54 530 480 zł
Polsat Sport 16 606 400 zł
TV4 11 195 737 zł
Tele 5 11 084 781 zł
MTV Polska 9 492 370 zł
VIVA Polska 7 990 335 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 7 804 078 zł
TVN 24 7 734 681 zł
Discovery 7 582 525 zł
TVN Siedem 6 499 678 zł
TV Puls 5 103 897 zł
AXN 4 644 912 zł
Jetix 4 551 950 zł
4fun TV 4 193 200 zł
Cartoon Network 3 651 080 zł
VH1 Polska 3 606 265 zł
TVP INFO 3 488 420 zł

Procter and Gamble Operations Polska, Polkomtel i Unilever Polska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w sierpniu 2008 roku.


VIII 2008
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 33 610 190 zł
POLKOMTEL 22 148 149 zł
UNILEVER POLSKA 20 031 155 zł
L`OREAL POLSKA 16 812 487 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 16 475 708 zł
DANONE 15 154 296 zł
PTK CENTERTEL 14 710 322 zł
RECKITT BENCKISER 14 122 676 zł
US PHARMACIA 12 375 497 zł
NESTLE POLSKA 12 339 410 zł
HENKEL 11 522 182 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 10 401 982 zł
MASTER FOODS POLSKA 10 245 420 zł
TV PROMOTION GROUP 7 926 988 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 6 973 325 zł
FRITO LAY POLSKA 6 379 829 zł
TOTALIZATOR SPORTOWY - LOTTO 6 324 166 zł
COLGATE - PALMOLIVE 6 279 547 zł
AXA UBEZPIECZENIA - AVANSSUR 6 111 061 zł
CARLSBERG POLSKA 5 702 311 zł
VIII 2007
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 26 278 535 zł
UNILEVER - BESTFOODS 22 775 753 zł
HENKEL 20 985 009 zł
TV PROMOTION GROUP 15 010 551 zł
POLKOMTEL 14 959 780 zł
PTK CENTERTEL 14 373 844 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 13 367 037 zł
RECKITT BENCKISER 10 411 160 zł
US PHARMACIA 10 233 125 zł
L`OREAL POLSKA 10 147 917 zł
COCA - COLA COMPANY 9 416 440 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 9 062 526 zł
NESTLE POLSKA 8 859 270 zł
DANONE 8 788 627 zł
COLGATE - PALMOLIVE 8 405 915 zł
NIVEA POLSKA 7 699 875 zł
MASPEX WADOWICE 7 665 148 zł
P4 7 002 611 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 6 797 993 zł
GILLETTE POLAND 6 258 625 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, reklamodawcy rezygnują z TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl