SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat szykuje program z udziałem seniorów. To nowy trend w telewizji

Telewizja Polsat zakupiła prawa do reality-show „The Fittest Pensioner”, w którym biorą udział seniorzy. Programów tego typu przybywa w polskiej telewizji - dotąd prym w tym wiodła TVP.

„The Fittest Pensioner” to format stworzony i wyprodukowany przez Montreux Film. Pokazywała go największa norweska telewizja komercyjna TVP2. W reality-show bierze udział dziesięcioro seniorów, którzy rywalizują o tytuł najsprawniejszego. Uczestnicy mieszkają w jednym domu i biorą udział w wyzwaniach sprawnościowych, jak i umysłowych. Za sprzedaż formatu odpowiada Armoza Formats (ITV Studios).

Na razie nie wiadomo, kiedy format trafi na antenę Polsatu. W jesiennej ramówce stacja chce pokazywać m.in. kolejne edycje programów „Twoja twarz brzmi znajomo”, „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” (ma zostać przeniesiony na niedziele) czy „Ninja Warrior Polska”. Widzowie będą mogli liczyć też na nowości programowe.  

Można spodziewać się, że w telewizjach będzie coraz więcej programów z udziałem seniorów, co jest m.in. odpowiedzią na starzenie się telewizyjnej widowni.

- Trend poszukiwania audycji, które łączyłyby pokolenia, jest widoczny w telewizjach od lat. W formatach z udziałem seniorów chodzi nie tylko o pokazywanie osób starszych, ale o ich prezentowanie w taki sposób, by programy te były atrakcyjne również dla młodszego widza. Przykładem formatu z tej kategorii, któr osiągnął sukces, jest nadawany w TVP2 „The Voice Senior” - mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora biura reklamy Telewizji Polskiej.

“The Voice Senior” i “Sanatorium miłości” hitami TVP2

Dwójka pokazała dotąd cztery serie talent-show, w którym występują utalentowane wokalnie osoby powyżej 60. roku życia. Emitowana w styczniu i lutym edycja “The Voice Senior” gromadziła 2,03 mln osób, co przełożyło się na 16,33 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 8,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 9,70 proc. w grupie 16-59.

TVP1 już od kilku lat emituje „Sanatorium miłości”, w którym biorą udział sześć kobiet i sześciu mężczyzn w wieku powyżej 60 lat, którzy spędzają razem czas w uzdrowisku. Program prowadzi Marta Manowska. Doczekał się już pięciu sezonów - ostatnia seria przyciągała do Jedynki 2,37 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 18,37 proc., 11,30 proc. i 12,37 proc. udziału.

Wiosną tego roku na antenie TV Puls pojawił się z kolei program „Seniora chatka dla 4-latka”, w którym pokazano osoby starsze opiekujące się dziećmi. Format nie okazał się jednak sukcesem - po emisji pierwszego odcinka w niedzielę o 18.00, program spadł na sobotnie poranki.

Efektem starzenia się widowni telewizyjnej jest też poszerzenie grup rozliczeniowych przez największe stacje telewizyjne. Polsat od 2022 r. adresuje program do widzów od 16 do 59 lat, podczas wcześniej przez lata obowiązywała grupa komercyjna 16-49. Telewizja Polska poszerzyła z kolei grupę rozliczeniową z 16-59 na 7-74. TVN od tego roku zmienił grupę komercyjną z 16-49 na 20-54. 

Dołącz do dyskusji: Polsat szykuje program z udziałem seniorów. To nowy trend w telewizji

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
czy dla młodego pokolenia są jakieś wartościowe programy, seriale? Czy młode pokolenie chce oglądać to co nam serwują telewizje?
Stąd ten trend bo młodzi odchodzą od tv, a starsze pokolenie zostaje przy telewizji.
0 0
odpowiedź
User
m.
Polsat = TVP. Jeszcze więcej młodszej widowni przerzuci się na streaming. Telewizje nie dają jej szansy.
0 0
odpowiedź
User
subiektywny
walka o młodego telewidza, w toku
24 9
odpowiedź