SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska jedynym rynkiem, na którym Tesco notuje straty

Sprzedaż towarów w sieci sklepów Tesco w Polsce spadła rok do roku z 5,16 mld zł netto do 4,84 mld zł. Było to spowodowane wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele oraz zamknięciem części placówek. Polska jest jedynym w Grupie Tesco rynkiem, na którym detalista notuje straty, a wynik tutaj obniża wynik całej Grupy.

W I połowie roku finansowego 2018/2019 (zamykanym 25 sierpnia) sprzedaż towarów (łącznie z paliwami, ale bez VAT) w sieci sklepów Tesco w Polsce wyniosła 4,84 mld zł netto. Rok wcześniej było to 5,16 mld zł. Oznacza to spadek przychodów o 3,5 proc.

W wydanym komunikacie detalista podaje, że spadek wpływów sprzedażowych jest skutkiem wprowadzenia zakazu handlu w wybrane niedziele oraz likwidacji kilkunastu sklepów.

"Osiągamy postępy w zakresie wdrażania europejskiego programu redukcji kosztów. Jednakże w Polsce stała strata dwóch dni handlowych w miesiącu doprowadziła do spadku wolumenów w I półroczu i znaczącego delewarowania operacyjnego. Polska pozostaje w grupie jedynym rynkiem, który przynosi straty, obniżając zyskowność Europy Środkowej o 32 mln GBP w I półroczu. Zamknęliśmy 18 niedochodowych sklepów w Polsce w I półroczu i ogłosiliśmy kolejnych 13 likwidacji sklepów w sierpniu 2018 roku” - napisano.

Zakaz handlu w niedziele, który spowodował utratę 13 dni handlowych w Polsce przełożył się na spadek sprzedaży w całym regionie Europy Centralnej o 1,5 proc., z czego 1,2 proc. należy przypisać spadkom odnotowanym na naszym rynku.
W całym regionie CE (Europy Centralnej) zysk Tesco wyniósł 59 mln funtów, co oznacza spadek o 3,3 proc. rok do roku. Spadek ten obejmuje 9 mln funtów zysków związanych ze sprzedażą nieruchomości, zaksięgowanych w ubiegłym roku.

W ciągu omawianego półrocza Tesco zamknęło w Polsce 18 sklepów, a do końca roku chce zamknąć kolejnych 13 placówek. W tym okresie w całej Europie zamknięto tyko 2 sklepy.  Na początku roku finansowego sieć miała w Polsce 415 placówek, a obecnie ma ich 397.

Polska jest czwartym co do wysokości sprzedaży rynkiem Grupy Tesco.

Dołącz do dyskusji: Polska jedynym rynkiem, na którym Tesco notuje straty

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janina
W niedzielę trzeba chodzić  do kościoła, a nie latać po sklepach. Jak ktoś tego nie rozumie to niech się wynosi z naszej Ojczyzny.
odpowiedź
User
EA
To nie jest prawdą, w macierzystej Wielkiej Brytanii maja dużo większe problemy.
odpowiedź
User
Polak
No tak, oczywiście to wina zakazu handlu, choć inne sieci strat nie notują. No bo przecież na pewno to nie wina tego, że do Polski wysyłają gorszej jakości produkty - mówił kiedyś o tym szef Tesco, że w Anglii owoce są klasy premium, a gorsza jakość jedzie do Europy Wschodniej.
odpowiedź