Polska kampania "Where to Settle" pomagająca Ukraińcom obsypana nagrodami w Cannes. "Pomoc innym to w pewnym sensie pomoc także sobie"

Na najważniejszym na świcie festiwalu reklamowym we francuskim Cannes kampania "Where to settle", stworzona przez McCann Poland dla Mastercard zdobyła Tytanowego Lwa, Grand Prix w kategorii sustainable development goals, łącznie wyjeżdża z Francji z dziewięcioma stauetkami Lwów. - Kampania "Where to settle" jest niesamowitym dowodem na to, że można pokazać pomoc innym jako pomoc w pewnym sensie sobie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Polska kampania "Where to Settle" pomagająca Ukraińcom obsypana nagrodami w Cannes. "Pomoc innym to w pewnym sensie pomoc także sobie"

We Francji kończy się właśnie Międzynarodowy Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. Z Lazurowego Wybrzeża spływają do Polski znakomite wiadomości - agencja McCANN Poland za akcję "Where to settle / Gdzie Zamieszkać" dla Mastercard zdobyła Tytanowego Lwa - główną nagrodę festiwalu Cannes Lions oraz Grand Prix w kategorii sustainable development goals. Kampania została nagrodzona łącznie dziewięcioma Lwami  w sześciu kategoriach - Tytanowym, Grand Prix, dwa Złota, 2 Srebra i trzy Brązy.

Ponadto zespół McCANN Poland otrzymał wyróżnienie Agencji Roku w kategorii Good.

"Where to settle" - Gdzie Zamieszkać pomaga Ukraińcom zaaklimatyzować się w Polsce

Serwis pozwala przybywającym poznać szacunkowe koszty życia w poszczególnych miastach i regionach Polski oraz świadomie znaleźć najlepszą dla nich lokalizację do zamieszkania. Platforma analizuje dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące m.in. średniej wysokości opłat za czynsz, czy średniego wynagrodzenia, łącząc je z trendami w obszarze codziennych, podstawowych zakupów pochodzącymi od Mastercard.

Narzędzie dostępne jest w języku polskim, ukraińskim i angielskim. W kampanii mocno postawiono na social media - Facebooka i instagrama. Wykorzystano również funkcjonujące grupy na Facebooku o tematyce około-pomocowej dla Ukrainy, gdzie umieszczane były posty w dwóch językach na temat platformy GdzieZamieszkac.com. Partnerem akcji został Ukraiński Dom.

McCann jest współautorem koncepcji narzędzia GdzieZamieszkac, odpowiada za opracowanie strategii, kreację i realizację całej kampanii, a także komunikację display oraz działania w social mediach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogilvy-brazowy-lew-kampania-buy-my-cancer ##

"Pomoc innym to w pewnym sensie pomoc sobie"

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski, Group CEO McCANN Poland mówi, że autentyczność projektu wynika z mocnego zaangażowania w sprawę ukraińską zarówno po stronie agencji, jak i klienta.

- Kampania "Where to settle" jest niesamowitym dowodem, na to, że można pokazać pomoc innym jako pomoc w pewnym sensie sobie. Ten case dowodzi, jaki pozytywny wpływ na polską gospodarkę mają osoby z Ukrainy. Jesteśmy dumni z tego, że taka inicjatywa powstała w Polsce i że możemy zaprezentować ją na arenie międzynarodowej, na najważniejszym festiwalu kreatywności i innowacji na świecie. Spotykamy się tu z wielkim podziwem i uznaniem, ile Polska i Polacy zrobili dla Ukrainy i Ukraińców. Jesteśmy przykładem dla innych krajów i rynków zmagającymi się w wyzwaniami wynikającymi z dużego napływu ludzi szukających swojego miejsca w nowej ojczyźnie - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Borowski.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/cannes-lions-2023-nagroda-lwy-vmly-r-poland-durex ##

Skąd wziął się pomysł na taką właśnie formę pomocy? - Pomysł na Gdzie Zamieszkać wypłynął z naszej wspólnej świadomości, że fala uchodźców z Ukrainy nie może osiedlać się tylko w największych miastach, ponieważ one nie są w stanie wszystkich ich przyjąć. Chodziło więc o to, by przekierowywać przybywających ludzi do małych miast, gdzie mogliby łatwo się zaaklimatyzować i pozytywnie wpłynąć na lokalną gospodarkę. Rozwój platformy musi iść w parze z realnymi potrzebami. W planach jest implementacja platformy przez Mastercard i ich partnerów na kolejne rynki. Sądzę, że ma bardzo duży potencjał na przyszłość - prognozuje Wojciech Borowski.

W ocenie naszego rozmówcy, o nagrodach dla "Gdzie Zamieszkać" przesądziła kompleksowość projektu.

- "Where to settle" jest bardzo kompleksowa, zawiera i element pomocy, i wpływu na potrzebujących oraz gospodarkę, skalę i efektywność dla marki. Ważny był również aspekt technologiczny, umiejętność wykorzystywania danych. Nie możemy też pomijać innego czynnika - ta praca nie pokazuje tylko konieczności pomocy, ale to, w jaki sposób pomagać efektywnie tj. z dużą wartością dodaną dla przyjmujących. Podkreśliliśmy korzyści dla pomagających i potrzebujących - wylicza Group CEO McCANN.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/bojkot-milka-oreo-producent-mondelez-international-rosja-ile-zarabia ##

Świat reklamy poruszony tragedią Ukrainy

Szef McCANN Poland mówi też, że w tym roku do konkursu w Cannes zgłoszono wiele projektów związanych z wojną w Ukrainie.

- Nasza globalna branża kreatywna jest bardzo poruszona tym, co dzieje się na Ukrainie. To dla niej niezwykle istotny temat. Co ciekawe i warte zaznaczenia - w tym roku w Cannes mieliśmy bardzo, bardzo wiele prac dotyczących Ukrainy i wojny, które nie dostały się na shortlisty i nie otrzymały Lwów. Ten obszar tj. kampanie związane z tym tematem były szalenie konkurencyjny bo było ich bardzo dużo, co spowodowało że trudno było się wyróżnić na tym tle tematyki wojny na Ukrainie i licznych wyzwaniach związanych z tą sytuacją - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Wojciech Borowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu