SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polski rynek internetu może wzrosnąć o 200 000 klientów w 2012 r.

Polski rynek usługi dostępu do internetu może wzrosnąć w tym roku o ok. 200 tys. osób, wynika z oceny prezesa Netii Mirosława Godlewskiego. W samym II kw. rynek zwiększył się o 45 tys. klientów netto.

"Nie widzę powodów, żeby wzrost na rynku internetowym przyśpieszył. Najbardziej wiarygodne estymacje zakładają, że skończymy na poziomie 200 tys. wzrostu" - powiedział Godlewski podczas konferencji prasowej.

Netia podała, że w II kw. na rynku zanotowano 45 tys. "przyłączeń netto usług szerokopasmowych" wobec 60 tys. w I kw.  Spółka ocenia, że jej udział w rynku usług szerokopasmowych spadł w II kw. do 14,1% wobec 14,3% w I kw.

W prezentacji dla inwestorów Netia podała, że obecnie ma 904 tys. klientów usług szerokopasmowych. Oznacza to wzrost o 26% r/r, ale licząc pro forma (czyli w stosunku do bazy obejmującej przejętą Telefonię Dialog) wyniósłby on tylko 3%. W ciągu II kw. liczba sprzedanych usług szerokopasmowych spadła o 1%.

Liczba usług (RGU) sprzedawanych przez Netię na koniec II kw. wyniosła 2.785.339, podała spółka w raporcie i prezentacji dla inwestorów. Oznacza to wzrost wobec stanu przed rokiem, ale niewielki spadek w stosunku do poprzedniego kwartału. W związku z tym spółka obniżyła prognozę liczby sprzedawanych usług na koniec roku do 2,75 mln wobec 2,90 mln.

Godlewski przyznał, że spółka liczy się ze spadkiem liczby klientów w segmencie usług głosowych.

"Zakładamy, że ten rynek będzie się nadal kurczył. Oznacza to, że choć utrzymamy swój udział w rynku, to liczba klientów spadnie" - zaznaczył. Szybki wzrost Netia chce osiągnąć w sprzedaży usług mobilnych oraz telewizyjnych.

Spółka podała, że sprzedaje 71 tys. usług telewizyjnych, co oznacza wzrost o 46% r/r (pro forma) oraz o 5% kw/kw. Wzrost zanotowano też w usługach mobilnych. Spółka sprzedaje ich 96 tys., a zatem o 61% więcej niż przed rokiem (pro forma) oraz o 5% więcej niż trzy miesiące wcześniej.

W I połowie 2012 roku spółka miała 11,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1080,75 mln zł wobec 797,47 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Polski rynek internetu może wzrosnąć o 200 000 klientów w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl