Ponad 21 mln fałszywych kont usuniętych z LinkedIn w ciągu pół roku. 98 proc. zablokowały automaty

Od początku stycznia do końca czerwca 2019 roku z LinkedIn usunięto 21,6 mln fałszywych kont. 98 proc. takich profili zostało zablokowanych przez automatyczne systemy oparte na sztucznej inteligencji.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Ponad 21 mln fałszywych kont usuniętych z LinkedIn w ciągu pół roku. 98 proc. zablokowały automaty

LinkedIn jest serwisem społecznościowym służącym głównie do kontaktów zawodowych, który w połowie 2016 r. został przejęty przez Microsoft za kwotę 26,2 mld dol. Według informacji podanych przez firmę z platformy korzysta obecnie ponad 645 mln użytkowników na całym świecie.

Teraz LinkedIn na stronie internetowej ujawnił efekty zwalczania w serwisie fałszywych kont, które są wykorzystywane m.in. do rozsyłania spamu czy oszustw internetowych.

W okresie od początku stycznia do końca czerwca 2019 r. z LinkedIn zostało usuniętych ponad 21,6 mln fałszywych profili. Firma podaje, że 95 proc. tych kont (19,5 mln) zostało zablokowanych już na etapie rejestracji, zanim jeszcze stały się widoczne dla użytkowników platformy.

Według statystyk 98 proc. zlikwidowanych kont zostało zidentyfikowanych przez stosowane przez LinkedIn automatyczne mechanizmy wykorzystujące sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe.

Serwis zaznacza też, że ok. 2 mln profili zablokowano już po ich pojawieniu się na platformie, a 67 tys. zostało zlikwidowanych na skutek doniesień ze strony użytkowników serwisu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii