SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 25 mld USD na reklamy w social media w 2015 r., 65 proc. rynku dla Facebooka

Reklamodawcy na całym świecie przeznaczą w tym roku na reklamy w portalach społecznościowych 25,14 miliarda dolarów, czyli o 40,8 proc. więcej niż w roku 2014 - prognozuje firma eMarketer.

Article

eMarketer podwyższył swoją prognozę z kwietnia br., kiedy zakładał wzrost globalnych nakładów na reklamę w portalach społecznościowych o 33,5 proc., do 23,68 mld dolarów.

Tak szybki rozwój to przede wszystkim zasługa Facebooka, który ma w tym roku zanotować 16,29 miliarda dolarów przychodu z reklam, czyli o 41,8 proc. więcej niż w roku 2014. Dzięki temu portal Marka Zuckerberga zdobędzie 64,8 proc. udziału w całym rynku. Sam Facebook z kolei swój szybki wzrost zawdzięcza po części Instagramowi, którego wpływy z reklam mają sięgnąć 600 milionów dolarów w 2014 roku (5 proc. całkowitych wpływów Facebooka z reklam w przestrzeni mobilnej), a w roku 2016 zwiększyć się aż o 149 proc., do 1,48 miliarda dolarów.

Analitycy eMarketera jednocześnie zrewidowali w dół swoją prognozę dla Twittera. Niecałe pół roku temu przewidywali, że przychód z reklam popularnego mikrobloga wzrośnie w tym roku o 66,9 proc., a teraz zakładają wzrost o 61,8 proc., do 2,03 miliarda dolarów, stanowiących 8,1 proc. całkowitych nakładów na reklamę w portalach społecznościowych.

Podobnie wygląda sytuacja jeśli chodzi o przychód z reklam w portalach społecznościowych w przeliczeniu na jednego ich użytkownika. W przypadku Facebooka prognoza na 2015 rok poszła w górę, do 48,76 USD w USA i 12,76 USD na świecie, a w przypadku Twittera w dół, odpowiednio do 24,48 USD i 7,75 USD.

Z kolei w 2016 roku przychód Facebooka z reklam w przeliczeniu na użytkownika ma wynieść w USA i na świecie odpowiednio 61,06 USD i 15,18 USD, a Twittera - odpowiednio 32,22 USD i 10,12 USD.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ponad 25 mld USD na reklamy w social media w 2015 r., 65 proc. rynku dla Facebooka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl