SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Popularność skoków narciarskich i rozpoznawalność Małysza najniższe od lat

Przez lata kariery Adamowi Małyszowi udało się zbudować pozytywny i spójny wizerunek. Małysz postrzegany jest przez Polaków m.in. jako osoba utalentowana, popularna, sympatyczna oraz godna zaufania. Jednak popularność skoków narciarskich i rozpoznawalność samego sportowca wśród Polaków w roku 2010 były najniższe od lat - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Puchar Świata w skokach narciarskich

Puchar Świata w skokach narciarskich

Jaki wizerunek wśród Polaków stworzył Adam Małysz przez lata swojej kariery? Najczęściej podkreślanymi przez respondentów cechami Małysza są jego talent i zdolności (83 proc.).

Badani uważają polskiego skoczka nie tylko za osobę popularną (77 proc.), ale też sympatyczną (71 proc.) oraz godną zaufania (34 proc.). Małysz jest także postrzegany jako postać wyjątkowa (33 proc.), inteligentna (18 proc.), charakteryzująca się poczuciem humoru (16 proc.). Zdaniem respondentów największymi atutami Małysza są jego talent oraz charakter.

Odsetek kibiców sportowych interesujących się skokami w Polsce w przededniu zakończenia kariery Adama Małysza jest najniższy od dziesięciu lat. W roku 2010, 40 proc. fanów sportu deklarowało zainteresowanie skokami. To o blisko 30 pkt. proc. mniej niż w roku 2001, kiedy można było mówić o szczytowym momencie "małyszomanii". Okazuje się, że również rozpoznawalność Adama Małysza jest najniższa od lat.

Dane pochodzą z raportu Sponsoring Monitor przeprowadzanego od 12 lat przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) w 3 falach od maja do grudnia każdego roku na reprezentatywnej próbie N=1218 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat oraz Celebrity Monitora. Badanie to zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w terminie od listopada 2010 do stycznia 2011 roku. Wzięło w nim udział łącznie N=3005 internatów w wieku 16 - 60 lat, pochodzących z gospodarstw domowych o minimalnym dochodzie 1000 zł netto na członka rodziny.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Popularność skoków narciarskich i rozpoznawalność Małysza najniższe od lat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
MArek
Jak zwykle bzdury. Czym innym jest rozpoznawalnośc a czym innym oglądanie skoków. Małysza rozpoznaje 100 % społeczeństwa a oglądanei skoków to niestety pochodna jego wyników. Skor onei ma innego skoczka to tylko dla Małysza oglądało sie skoki. Teraz oglądalność spadnie drasttycznie. Inna sprawa, że np komentatorzy są tacy jacy są, ich po prostu nei da się słuchać. Szaranowić, i te młodsze gwiazdy polekiego dzinnikarstwa - żenada
8 8
odpowiedź
User
Tomik
Dlaczego bzdury? Np.osoba starsza, która się skokami narciarskimi nie interesuje może np. usłyszeć przypadkowo z telewizji lub z radia jego nazwisko, ale z wyglądu go nie skojarzy, bo szybko o nim zapomni. Ja skoki oglądałem przez 8 lat, od 2000 roku, kiedy Małysz był w szczytowej formie. Po kilku latach do oglądania skoków zniechęciły mnie słabe skoki pozostałych naszych skoczków oraz często przerywane zawody z powodu wiatru. Zgadzam się z Tobą Marek, że komentarze w TVP 1 zwłaszcza Szaranowicza to żenada, a sprint jest jeszcze bardziej żenujący.
8 8
odpowiedź