Powstało partnerstwo na rzecz cyfrowej tożsamości

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz UPC Polska ogłosiły partnerstwo na rzecz edukacji obywateli na temat cyfrowej tożsamości. Powód: cyfrowa tożsamość w Europie może wygenerować rocznie 330 mld euro przychodów.

kl
kl
Udostępnij artykuł:

Głównym zadaniem partnerstwa ma być zwiększanie wiedzy obywateli o sposobach zarządzania prywatnością w sieci i świadomym wykorzystywaniu cyfrowej tożsamości. Jak podkreśla minister administracji i cyfryzacji Michał Boni, prawo dotyczące ochrony danych osobowych wymaga dostosowania do świata cyfrowego - „tak, by lepiej chroniło obywateli, a jednocześnie nie hamowało rozwoju nowych modeli biznesowych, też tych opartych o wykorzystanie danych dla lepszej jakości usług”.

- Nad tą zmianą prawa intensywnie pracujemy na forach unijnych, gdzie teraz tworzone jest nowe rozporządzenie regulujące ochronę danych osobowych. Jednak bardzo ważna jest również rola podnoszenia świadomości obywateli co do tego, jak lepiej mogą zarządzać swoją tożsamością w sieci - jak lepiej chronić to, co chcą zachować dla siebie i bezpiecznie udostępniać to, co chcą udostępnić - podkreśla Boni.

Zdaniem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz UPC Polska istotnym celem edukacji obywateli na temat tożsamości cyfrowej jest perspektywa sporych przychodów, jakie w przyszłości może ona wygenerować. Według raportu Boston Consulting Group „The Value of our Digital Identity”, w ciągu najbliższych siedmiu lat może to być w Europie 330 mld euro rocznie.

Partnerstwo ma charakter otwarty i oprócz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz UPC Polska mogą do niego przystępować także inne podmioty. Jak dotąd, inicjatywę tę poparły m.in. GIODO, IAB Polska, Onet oraz Związek Banków Polskich.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali