Procter&Gamble i Unilever też rezygnują z Rosji

Koncerny FMCG Procter&Gamble oraz Unilever w związku z inwazją Rosji na Ukrainę zawieszają swoje biznesy związane z rynkiem rosyjskim.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Koncern Procter&Gamble, właściciel takich marek, jak Pampers, Ariel, Lenor, Gillette poinformował, że wstrzymuje do odwołania wszystkie rosyjskie inwestycje i aktywności marketingowe oraz ogranicza ofertę produktów na rynku rosyjskim.

Firma poinformowała również, że zawiesiła działalność na Ukrainie i stara się pomagać tam swoim pracownikom podczas trwającej inwazji.

P&G ma biura w Moskwie i dwie fabryki w Rosji. Znajdujące się w Petersburgu i Nowomoskowsku (poza Moskwą) zakłady produkują maszynki do golenia Gillette, detergenty do prania Tide, pieluchy Pampers i inne produkty.

W opublikowanym liście dyrektor generalny P&G, Jon Moeller wyraził zaniepokojenie sytuacją około 2500 lokalnych pracowników firmy i ludnością Rosji, ale powiedział, że działania wojenne przeciwko Ukrainie „wymagają natychmiastowych i z biegiem czasu ważnych zmian”.

„W miarę zmniejszania skali naszych rosyjskich operacji będziemy nadal dostosowywać się do potrzeb” – napisał Moeller. Dodał, że firma stara się również pomagać swoim ukraińskim pracownikom. „Nasze ciągłe wysiłki obejmują pomoc w ewakuacji, wsparcie finansowe i logistyczne, dostarczanie żywności, schronienia i niezbędnych produktów dla rodzin naszych pracowników” – napisał.

P&G ma siedzibę główną na Ukrainie w Kijowie oraz fabryki w Boryspolu i Ordzhonikidze (Pokrov), które wytwarzają produkty Pampers, Tide, Gillette i inne. Firma zatrudnia w kraju 500 osób.

Koncern nie rozwija sprzedaży w Rosji ani na Ukrainie, ale umieścił Rosję na liście 10 największych rynków na świecie - obok USA, Kanady, Chin, Japonii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Włoch. Sprzedaż w Rosji jest częścią działalności P&G w Europie, która w roku finansowym zakończonym 30 czerwca 2021 r. wyniosła 16,8 mld dolarów.

Unilever nie chce czerpać zysków z rynku rosyjskiego

Z kolei Unilever, do którego należą takie brandy, jak Dove, Knorr, Ben&Jerry's przekazał, że zawiesza import i eksport na rynku rosyjskim.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ben-jerry-s-wzywa-prezydenta-usa-joe-bidena-do-deeskalacji-konfliktu-na-ukrainie,7170040200222849a ##

Firma zapowiedziała, że nie będzie więcej inwestować w Rosji, a także wstrzyma wszelkie wydatki na media i reklamę w tym kraju. Wstrzymano również działalność na Ukrainie, jednak koncern będzie nadal dostarczał ludziom w tym kraju podstawowe produkty żywnościowe i higieniczne.

Producent FMCG zadeklarował, że nie będzie czerpał żadnych zysków z obecności w Rosji. " Łączymy się z wezwaniami do zakończenia tej wojny i mamy nadzieję, że pokój, prawa człowieka i międzynarodowe rządy prawa przetrwają” - poinformowano w wydanym komunikacie.

Przekazano, że obecnie firma jest skoncentrowana na zapewnieniu bezpieczeństwa jej ukraińskim pracownikom i ich rodzinom, w tym pomocy w ich ewakuacji w razie potrzeby oraz zapewnieniu dodatkowego wsparcia finansowego.

Unilever i P&G to już kolejne firmy decydujące się - w związku z wojną w Ukrainie - zawiesić działalność w Rosji. Wcześniej ogłosiły to m.in. McDonald's, LVMH, Apple, Visa, Mastercard i wiele innych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu