Project Taara - szybki internet przez rzekę Kongo od Alphabet

Holding Alphabet, do którego należy Google, wykorzystał technologię z porzuconego projektu Loon aby dostarczyć szybki internet bezprzewodowy przez rzekę Kongo.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wiedza zdobyta przy tym projekcie nie poszła na marne. Stworzona na potrzeby Loon technologia, oparta na łączach WOC (wireless optical communications), została właśnie wykorzystana w projekcie Taara, w ramach którego zapewniono szybką łączność przez rzekę Kongo.

Nad projektem Taara pracuje X - oddział Alphabet zajmujący się innowacyjnymi, nowatorskimi inicjatywami. Jego członkowie jeszcze za czasów Loon dostrzegli ogromny potencjał łączy WOC, gdy za ich pomocą udało się przesłać dane pomiędzy balonami znajdującymi się ponad 100 kilometrów od siebie. Zespół zaczął badać czy technologię można wykorzystać w terenie.

Teraz na oficjalnym blogu firmy X ogłoszono sukces. Za pomocą WOC szybkim internetem połączono miasta Brazzaville i Kinszasa, a więc stolice Konga i Demokratycznej Republiki Konga, które przez rzekę Kongo są oddalone od siebie o 4,8 km. Tymczasem tradycyjny światłowód wokół rzeki miałby ponad 400 km długości.

Łącza WOC w celu utworzenia szybkiego połączenia internetowego o dużej przepustowości wyszukują się nawzajem poprzez niewidzialne wiązki światła. W ramach projektu Taara postawiono dwa maszty, które w ciągu 20 dni i z dostępnością 99,9 proc., przesłały przez rzekę niemal 700 TB danych.

Jednocześnie twórcy projektu Taara przyznają, że ich technologia nie jest doskonała. Problemem są dla niej złe warunki pogodowe, jak deszcz czy mgła. Nie zdałaby więc egzaminu chociażby w San Francisco.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały