Przechwycili 400 tys. podróbek Labubu. "Często stanowią zagrożenie dla dzieci"

Od marca holenderska służba celna przejęła 400 tys. podrobionych maskotek Labubu, w tym 250 tys. na amsterdamskim lotnisku Schiphol. Popularne zabawki są podrabiane jako tańsze Lafufu i - zdaniem ekspertów - często są wykonane z niebezpiecznych materiałów, stanowiąc zagrożenie dla dzieci.

Artur Roguski / pap
Artur Roguski / pap
Udostępnij artykuł:
Przechwycili 400 tys. podróbek Labubu. "Często stanowią zagrożenie dla dzieci"

Według portalu publicznego nadawcy NOS około 150 tys. podrobionych maskotek Labubu znaleziono w portach, na granicach i innych punktach kontroli.

Oryginalne maskotki produkuje chińska firma Pop Mart na podstawie projektu artysty Kaising Lunga, wychowanego w Holandii.

Labubu, część serii książek i zabawek „The Monsters”, zdobył światową popularność m.in. dzięki celebrytom takim jak Lalisa Manoban z południowokoreańskiej grupy Blackpink, Rihanna czy Kim Kardashian. Ceny sięgają kilkuset euro, co sprzyja rozwojowi rynku podróbek – tańszych, lecz gorszej jakości Lafufu.

Podrabiane egzemplarze często mają błędy w napisach, brak kodu QR potwierdzającego autentyczność, a także wady konstrukcyjne; odpadające części mogą powodować zadławienie się dzieci. Według służb stosuje się w nich również szkodliwe substancje chemiczne.

Popularność oryginalnych zabawek zwiększa sprzedaż tzw. blind boxes, w których nie wiadomo, jaki model znajduje się w środku. Eksperci wskazują na „zjawisko uzależnienia” od tego mechanizmu, znany z kolekcjonerskich kart, który pobudza chęć kupowania. W Chinach sprzedaż blind boxes dzieciom poniżej 8. roku życia jest zakazana.

Przechwycone przez celników w Holandii podróbki są niszczone lub po kontroli kierowane do recyklingu.

Artur Roguski / pap
Autor artykułu:
Artur Roguski / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu