Przeglądarki internetowe: Chrome coraz popularniejszy w Polsce i globalnie, traci Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2019 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 62,41 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 61,72 proc. w styczniu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,23 proc. do 15,56 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze spadkiem z 4,66 proc. do 4,39 proc.

Top 5 zamykają aplikacje UC Browser (spadek z 3,83 proc. do 3,73 proc.) i Samsung Internet (spadek z 3,64 proc. do 3,42 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome także zanotował wzrost i nieustannie jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w lutym br. 77,24 proc. udziału w naszym rynku, wobec 76,88 proc. w styczniu.

Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 7,11 proc. do 6,84 proc.), Samsung Internet (5,32 proc. - bez zmian), Opera (spadek z 3,95 proc. do 3,93 proc.) oraz Safari (2,54 proc. - bez zmian).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska