Przeglądarki internetowe: Chrome coraz popularniejszy w Polsce i globalnie, traci Firefox

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lutym 2019 r. zanotowała wzrost udziału zarówno w globalnym, jak i polskim rynku.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w lutym br. Chrome miał w skali globalnej 62,41 proc. udziału w globalnym rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 61,72 proc. w styczniu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała wzrost z 15,23 proc. do 15,56 proc. rynkowego udziału, a na trzecim Firefox - ze spadkiem z 4,66 proc. do 4,39 proc.

Top 5 zamykają aplikacje UC Browser (spadek z 3,83 proc. do 3,73 proc.) i Samsung Internet (spadek z 3,64 proc. do 3,42 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome także zanotował wzrost i nieustannie jest zdecydowanym liderem. Przeglądarka Google miała w lutym br. 77,24 proc. udziału w naszym rynku, wobec 76,88 proc. w styczniu.

Daleko w tyle za Chrome są w naszym kraju konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 7,11 proc. do 6,84 proc.), Samsung Internet (5,32 proc. - bez zmian), Opera (spadek z 3,95 proc. do 3,93 proc.) oraz Safari (2,54 proc. - bez zmian).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

Poseł zapytał reporterkę TVP o "problemy umysłowe". Ostra wymiana zdań na sejmowym korytarzu

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

W Niemczech rośnie popularność naziemnej telewizji cyfrowej

HBO Max poszerza zasięg

HBO Max poszerza zasięg

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Rozdrobnienie praw do Ligi Mistrzów za Odrą. Kibice będą słono płacić

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Czarna prognoza dla OpenAI. Czołowy bank wyliczył, jaką będzie mieć stratę

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"

Gwiazdy Telewizji Polskiej w spocie akcji "Reklama Dzieciom"