Nielsen: 4,9 mln widzów „Sylwestra Marzeń” w TVP, 3 mln śledziło imprezę Telewizji Polsat

Średnia widownia pokazanego w TVP2 i TVP Polonia „Sylwestra Marzeń” wyniosła 4,9 mln widzów, a „Sylwestrową Moc Przebojów” na antenie Polsatu, Polsatu News i Polsatu 2 śledziło 3,01 mln widzów. Nowy Rok z imprezami sylwestrowymi przywitało 9,36 mln osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W kulminacyjnych godzinach, czyli między godz. 23.55 w sylwestra a 0.03 w Nowy Rok najwięcej widzów miała impreza sylwestrowa Telewizji Polskiej, którą na antenie Dwójki oglądało średnio 5,45 mln osób - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

104 tys. widzów oglądało „Sylwester Marzeń” na antenie TVP Polonia. Łączna widownia Dwójki i TVP Polonia wyniosła 5,55 mln widzów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sylwester-marzen-tvp-zakopane-2022-jacek-kurski,7170059758118529a ##

Z kanałami Telewizji Polsat transmitującymi „Sylwestrową Moc Przebojów” nowy rok przywitało łącznie 3,81 mln widzów (z czego 3,10 mln w Polsacie, 388 tys. w Polsacie News i 325 tys. w Polsacie 2).

Łączna widownia wszystkich stacji pokazujących duże imprezy sylwestrowe wyniosła 9,36 mln osób. Ich udział w rynku wyniósł 71,87 proc.

Dla porównania rok temu nowy rok z imprezą TVP (transmisja w TVP2, TVP1 i TVP Polonia) witało 5,63 mln widzów, a Polsatu (Polsat, Super Polsat, Polsat News i Polsat 2) - 5 mln. Łącznie było to 10,63 mln widzów.

grafika

„Sylwester Marzeń” na czele oglądalności

Spośród wszystkich imprez sylwestrowych największym zainteresowaniem cieszył się „Sylwester Marzeń” zorganizowany przez Telewizję Polską. Niemal 5-godzinne widowisko na antenie TVP2 śledziło 4,77 mln osób, a TVP Polonia - 128 tys. Daje to łączną widownię na poziomie 4,90 mln.

Względem poprzedniego roku impreza TVP straciła 200 tys. widzów, ale zwiększyły się jej udziały w rynku - wówczas w TVP2 i TVP Polonia śledziło ją ponad 5,10 mln osób (w TVP2 Sylwester marzeń” stracił 110 tys. widzów, a w TVP Polonia - 88 tys.).

„Sylwestrowa Moc Przebojów” straciła 830 widzów

Zorganizowaną przez Telewizję Polsat w Katowicach „Sylwestrową Moc Przebojów” oglądało 2,53 mln widzów w Polsacie, 262 tys. w Polsacie News i 219 tys. w Polsacie 2 (rok temu było to odpowiednio 3,24 mln widzów w Polsacie, 343 tys. w Polsacie 2 i 259 tys. w Polsacie News. Łącznie na trzech antenach imprezę oglądało 3,01 mln widzów, podczas gdy rok temu na było to 3,84 mln osób (spadek o 830 tys.).

Tym razem (podobnie jak rok temu) imprezy sylwestrowej nie zorganizowała Telewizja TVN. Dwa lata temu wydarzenie na głównej antenie śledziło 1,52 mln osób.

grafika

Kurski: „Sylwester Marzeń” z 5,9 mln widzów, koncert Polsatu z 3,2 mln

Tuż po zakończeniu imprez sylwestrowych prezes TVP Jacek Kurski poinformował (powołując się na dane MOR, które oficjalnie uznawane są tylko przez publicznego nadawcę), że „Sylwestra Marzeń” oglądało średnio 6,1 mln osób (w kulminacyjnym momencie 8,14 mln), a koncert sylwestrowy Polsatu - 2,62 mln. - 6. z rzędu i 5. pod Tatrami wspaniałe zwycięstwo Sylwestra Marzeń - podkreślił Jacek Kurski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp-pozew-nielsen-jacek-kurski-nierzetelny-pomiar-ogladalnosci,7170060153071745a ##

Z danych telemetrycznych wynika, że Polacy 31 grudnia ub.r. spędzili przed telewizorem średnio 5 godzin, 11 minut i 33 sekundy (o 22 minuty i 10 sekund mniej niż rok wcześniej), zaś 1 stycznia br. - 5 godzin, 21 minut i 13 sekund (rok temu było to 31 minut i 4 sekundy więcej).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych