SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przyznano nominacje w konkursie EFFIE 2004

60 kampanii reklamowych nominowanych do nagrody Effie

Nagrody EFFIE otrzyma 36 kampanii wybranych spośród                          60 nominowanych, najbardziej efektywnych kampanii reklamowych ubiegłego roku.

W tym roku ocenianych pod kontem efektywności było 85 kampanii zgłoszonych do EFFIE (58 przez Agencje Reklamowe i Klientów, oraz 27 kampanii zgłoszonych przez Domy Mediowe). Obrady 2 składów jurorskich odbyły się 24.09 (jury Effie - reklama - 25 jurorów) oraz 27.09 (jury Effie dla domów mediowych - 16 jurorów). Członkami jury byli przedstawiciele reklamodawców, agencji reklamowych, domów mediowych, niezależni specjaliści, przedstawiciele firm badawczych i nauki.

Ze względu na wysokie średnie oceny jakie otrzymywały od jurorów kampanie, Komitet  Organizacyjny postanowił nominować 40 kampanii do EFFIE - reklama i 20 kampanii do EFFIE - domy mediowe. Znana jest też liczba nagród, które zostaną wręczone na Gali EFFIE.

- Ilość zgłoszonych prac w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła o około 50%. Stagnacja lat 2002-2004 sprawiła, że zarówno zleceniodawcy, jak agencje reklamowe czy domy mediowe, zwracają dużą uwagę na walor skuteczności podczas realizowanych kampanii. Wprawdzie najlepszym weryfikatorem jest rynek, jednak uważam, że nagrody (29 w EFFIE reklama i 7 w EFFIE domów mediowych) otrzymają najlepsze kampanie zrealizowane na naszym rynku w ubiegłym roku - powiedział Paweł Kastory, Prezes Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce oraz przewodniczący Jury EFFIE Awards 2004.

W konferencji wzięła udział Pani Henryka Bochniarz Prezes PKPP. Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych i ja osobiście - powiedziała Pani Henryka Bochniarz - włączyłam się w Konkurs Efektywności Reklamowej EFFIE gdyż uważam, że efektywność jest jednym z najważniejszych celów, ale i cnót polskiego biznesu. Musimy jednak nieustannie podkreślać rolę dobrej strategii i planowania w osiąganiu przewagi konkurencyjnej, w podnoszeniu efektywności. Nie sztuką jest wydać pieniądze, sztuką jest wydać je zgodnie ze strategią (a więc uzasadnieniem) i mieć podstawy do tego, by sądzić, że takie a nie inne przeznaczenie środków przyniesie oczekiwany efekt. Chcemy podkreślić, że czas decyzji podejmowanych ad hoc się skończył. Nie stać nas na kosztowne błędy. Musimy mieć jasną strategię biznesu. Musimy mieć też jasną strategię polityczną. Czas, by politycy wzięli przykład z przedsiębiorców także w tej mierze.

Oceniane w tym roku kampanie miały rozbudowaną, opracowaną przez działający w SAR Klub Strategiczny, formułę zgłoszeniową. Jury dostało do rąk briefy, z wypełnionymi punktami opisującymi kolejne etapy prac nad kampanią: Tendencje rynkowe; Pozycja wyjściowa marki; Wyzwanie marketingowe; Cele kampanii; Grupa docelowa; Strategia; Inne działania marketingowe i komunikacyjne; Strategia mediowa; Użyte media / Share of Spend; Dokumentacja wyników.
Effie staje się świętem strategów, to oni są odpowiedzialni za  tworzenie strategii komunikacji dla marek i produktów. Zamawiając kampanie reklamowe dla swojego produktu czy marki, klienci niedoceniają roli jaką w planowaniu kampanii odgrywa strategia. To praca stratega - dobrze zdiagnozowany rynek, dobrze wybrana grupa celowa komunikatu, dobrze dobrana do niej strategia komunikacji i ton przekazu wizualnego, decydują o późniejszej efektywności kampanii. Podobnie jest przy strategicznym planowaniu kampanii w mediach przez domy mediowe - nie tylko liczy się "za ile", ale również gdzie (i dlaczego) w mediach zostanie umieszczona kampania produktu.
Podczas konferencji Maciej Tesławski - strateg z agencji Grey i Krzysztof Albrychiewicz - strateg z agencji Doug Faber Family; przedstawili czym jest i czym zajmuje się strategia, która jest coraz obszerniejszą wiedzą opartą na teoriach psychologicznych, różnorodnych autorskich narzędziach strategicznych agencji i badaniach rynkowych. "Na dzisiejszym rynku wygrywa ten, kto więcej wie o grupie celowej i potrafi ja dokładniej zidentyfikować. Tylko wtedy przekaz reklamy jest adekwatny do oczekiwań grupy celowej, a tym samym skuteczny (najlepiej zachęca do zakupu) - powiedział Maciej Tesławski.

Na całym świecie Konkurs EFFIE sponsorowany jest przez media. Podobnie jest i w polskiej edycji konkursu. W tym roku jak i w latach ubiegłych Sponsorami Strategicznymi EFFIE są: Axel Springer Polska, TVN - ITI; Radio Zet. W tym roku EFFIE zyskało Sponsorów Wspierających, są nimi: Presspublica, ClearChannel, Flash Press Media. Zwiększyła się również lista Patronów Medialnych konkursu. Mediami patronującymi konkursowi i wspierającymi EFFIE poprzez zamieszczanie reklam konkursu są: Radio ZET, Radiostacja; TVN, TVN24; Newsweek, Profit; BHR Polska; Rzeczpospolita; Brief; Press; ClearChannel, oraz onet.pl. Kampania przygotowana została przez agencje PZL i G7, planem mediów zajął się dom Mediowy Uniwersal McCann.
W tym roku również Gala Effie ma swoich sponsorów: są nimi między innymi Freixenet - dystrybutor win hiszpańskich i francuskich.

W tym roku 5 Jubileuszowa Gala Konkursu, odbędzie się 22.11. w Teatrze Wielkim w Warszawie.

NOMINACJE - EFFIE 2004 - kliknij po szczegóły.

Dołącz do dyskusji: Przyznano nominacje w konkursie EFFIE 2004

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl