SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pułapka”, „Pod powierzchnią”, „Listy do M.” oraz „Sexy kuchnia Magdy Gessler” debiutują na zagranicznych rynkach

Produkcje fabularne, dokumentalne i rozrywkowe Grupy TVN Discovery Polska debiutują na zagranicznych rynkach. Wkrótce widzowie ze Skandynawii, Włoch i Turcji będą mogli obejrzeć m.in. „Pułapkę”, „Pod powierzchnią”, trzy części komedii romantycznej  „Listy do M.” oraz „Sexy Kuchnię Magdy Gessler” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Agata Kulesza w serialu „Pułapka”; fot. TVN Article

Największe zainteresowanie w grupie seriali fabularnych wśród zagranicznych nadawców wzbudzają dwie ubiegłoroczne nowości TVN - „Pułapka” oraz „Pod powierzchnią”. Pierwszy z tych seriali miał już swoją zagraniczną premierę na skandynawskim rynku, m.in. w Finlandii, gdzie pokazywany był przez jeden z tamtejszych kanałów naziemnych.

Z naszych informacji wynika, że jeszcze w tym miesiącu „Pułapkę” będą mogli się wciągnąć widzowie we Włoszech. Produkcja trafi do serwisu SVOD za pośrednictwem platformy DPlay. Równocześnie oferta włoskiego serwisu SVOD wzbogaci się o serial obyczajowy „Pod powierzchnią”.

Zagraniczne stacje sięgają również po starsze tytuły z portfolio TVN. Mowa o „Prawie Agaty” i „Diagnozie” - obie produkcje już pojawiły się w ofercie tureckiego kanału TLC.

- Cieszymy się, że polskie produkcje wzbudzają zainteresowanie na tak wielu różnych rynkach Discovery od Skandynawii, przez Włochy aż po Turcję. To potwierdza, że produkujemy świetny kontent o międzynarodowym potencjale - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Eberhardt, international programming director w Grupie TVN Discovery Polska.

Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że zimą - w okresie świątecznym - włoski kanał naziemny Nove pokaże trzy części komedii romantycznej „Listy do M.”.

Grupa TVN Discovery Polska poszerza również swoją bibliotekę eksportowanych tytułów dokumentalnych. Na fali sukcesu serialu HBO „Czarnobyl” kanał Discovery w ponad 30 państwach Europy i w Azji wyemituje dokument „Powrót do Czarnobyla”, który dwa lata temu powstał na zamówienie kanału TVN Turbo.

Najwięcej dokumentów Grupy TVN Discovery Polska zobaczą widzowie we Włoszech. Niebawem Nove niebawem pokaże reportaż dziennikarzy „Superwizjera” - „Chore bydło kupię”, ukazujący kulisy sprzedaży mięsa krów do rzeźni. Z kolei włoski Motor trend wyemitował wiosną serię „Megatransporty” z portfolio TVN Turbo. W czerwcu oferta programowa włoskiej platformy SVOD DPlay wzbogaci się o program „Sexy Kuchnia Magdy Gessler”.

Serie dokumentalne trafią również na rynek turecki. W drugim kwartale 2019 roku lokalny kanał DMAX pokaże „Wyburzaczy”, program TVN Turbo ukazujący pracę burzycieli. Zaraz po nim ten sam kanał puści serię podróżniczą „Martyna na krańcu świata”.

Grupa TVN i Discovery Polska rozpoczęła również współpracę z oddziałami w Niemczech, Włoszech
i Holandii. Efektem połączenia tych potencjałów jest seria dokumentalna o kierowcach ciężarówek, w której bohaterami każdego z odcinków będą zawodowcy - obywatele wszystkich czterech państw.

- Jesteśmy bardzo ciekawi ekranowych efektów tej współpracy. Mamy nadzieję, że możliwość porównania bohaterów różnych narodowości dodatkowo uatrakcyjni ten lubiany przez widzów format - komentuje nam Dorota Eberhardt, International Programming Director, TVN Discovery Polska.

Z naszych informacji wynika również, że Grupa TVN Discovery Polska rozpoczyna - w ramach projektu TVN Studios - produkcję trzech serii dokumentalnych na specjalne zamówienie światowego kanału Discovery Science.

Pierwsza z nich to trzyodcinkowa miniseria „Tokyo Engineering”. Przybliży widzom niezwykłe technologie i wynalazki związane  z igrzyskami olimpijskimi. Pozostałe dwie to „Bizzare Post-Soviet Architecture” - seria przedstawiająca najbardziej zadziwiające budowle i konstrukcje rejonu postsowieckiego oraz „Underwater Secrets” - produkcja badająca wraki z okresu II wojny światowej, leżące na dnie Bałtyku. Prace nad pilotami obu tytułów już ruszyły.

Ostatnio Grupa TVN Discovery przystąpiła także do produkcji drugiego sezonu programu „Mediterranean Life” na zamówienie amerykańskiego kanału HGVT.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Pułapka”, „Pod powierzchnią”, „Listy do M.” oraz „Sexy kuchnia Magdy Gessler” debiutują na zagranicznych rynkach

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iksiński
Niesamowite...
14 1
odpowiedź
User
tommyFox
Już niedługo zagraniczni widzowie dzięki "Pułapce" przekonają się, że w polskich toaletach zamek znajduje się na zewnątrz drzwi.
29 3
odpowiedź
User
Józef Piłsudzki
Polska się osmieszy tymi arcydziełami.
14 8
odpowiedź
User
Gonzalez
To niesamowite, że polskie produkcje Discovery pojawią się w innych kanałach Discovery.
12 0
odpowiedź
User
xvg
widać jedno że brakuje koncepcji bo widz już ma dosyć kichy i szmiry .robili jeden za drugim i klapa to może czas na zmiany .
6 2
odpowiedź