Rada nadzorcza TVP: strategia zarządu oceniona pozytywnie, ale nie brakuje uwag

Podczas posiedzenia 7 marca br. Rada Nadzorcza Telewizji Polskiej rozpoczęła dyskusję na temat „Strategii Zarządu Spółki na lata 2012 – 2015”, który wyznacza cele TVP na najbliższe lata.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Członkowie Rady pozytywnie ocenili dokument, który został przyjęty przez zarząd, zgłaszając jednocześnie szereg uwag i pytań dotyczących zwłaszcza konkretnych działań oraz harmonogramu realizacji zadań wynikających ze Strategii. Dyskusja będzie kontynuowana na kolejnym posiedzeniu organu w kwietniu.

Strategia precyzuje misję i wizję Telewizji Polskiej. Kilkusetstronicowy dokument uwzględniający analizę strategiczną oraz strategie szczegółowe dla takich obszarów jak program i produkcja, marketing, technologia, finanse, zarządzanie oraz oddziały terenowe wyznacza też cele strategiczne TVP na najbliższe pięć lat. Ich realizacja pozwolić ma spółce wypełnienie powinności nadawcy publicznego.

Cele te obejmują m.in.: tworzenie wysokiej jakości audycji przy odbudowanym potencjale twórczym i produkcyjnym TV, różnicowanie oferty programowej i sposobów jej upowszechniania, w tym wzmocnienie portfolio kanałów tematycznych, rozwój oferty programowej i usług audiowizualnych w internecie oraz nowych mediach, odnowienie oferty regionalnej oraz odbudowę roli TVP jako głównego medium opiniotwórczego i wzięcie aktywnego udziału w procesie budowaniu kapitału społecznego.

Skala obecnej działalności komercyjnej prowadzonej przez TVP została w Strategii określona jako przejściowa - jej redukcja będzie możliwa wraz z odbudowaniem finansowania publicznego.

Tempo wdrożenia Strategii zależeć będzie od skuteczności działań naprawczych w ramach finansowania publicznego (teraz stanowi ono tylko kilkanaście procent przychodów TVP). Jak podkreśla TVP, “wizja określona w Strategii ukazuje jak może działać nadawca publiczny przy właściwej strukturze finansowania, podejmując decyzje programowe w celu realizowania powinności publicznych.”

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu