SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio Plus o 376 proc. do góry, wyprzedziło już Złote Przeboje i RMF Maxxx

W okresie od maja do lipca br. na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce uplasowała się Eska. Największy, wynoszący aż 376 proc., wzrost odnotowało Radio Plus, który wyprzedziło Radio Złote Przeboje i RMF Maxxx.

Udział sieci radiowej Eska w okresie od maja do lipca 2013 roku wyniósł 8,3 proc., czyli 0,5 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku - wynika z najnowszych danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17 (17 rozgłośni radia publicznego) z udziałem wynoszącym 5,1 proc. (w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten się nie zmienił).

Z miejsca szóstego na ostatnią pozycję podium awansowało Radio Plus, które od kwietnia br. zmieniło format muzyczny z soft AC  na disco. Zmianie uległ również program sieci - odświeżono formułę dotychczasowych pasm, a na antenie pojawiły się nowe audycje i nowi prowadzący (poznaj szczegóły). Udział Radia Plus w okresie od maja do lipca br. wyniósł 3,8 proc., czyli aż o 3,0 pkt. proc. (376 proc.) więcej niż rok wcześniej. Stało się tak, mimo że na początku wielu słuchaczy nie było zadowolonych ze zmian wprowadzonych w rozgłośni (więcej na ten temat).

- Jesteśmy w bardzo wczesnym etapie zmian programowych i muzycznych w sieci Plus, ale osiągnięty już wzrost słuchalności jest pozytywnym sygnałem, że słuchacze zauważyli nową na polskim rynku ofertę i chętnie z niej korzystają. To musi cieszyć, bo dawno nie widziałem tak szybkich wzrostów słuchalności, szczególnie, że działamy dzisiaj na bardzo konkurencyjnym rynku - mówił Wirtualnemedia.pl Leszek Kozioł, prezes Porozumienia Radiowego Plus i wiceprezes Grupy Radiowej Time.

Kozioł zapowiada, że prace nad programem i promocją Radia Plus potrwają do końca roku (jesienią planowana jest duża kampania promocyjna). Nadawca chciałby, aby pod koniec roku, sieć miała 4-5 proc. udziału w rynku. - Czy uda się je osiągnąć zależeć będzie od wielu czynników, które zależą nie tylko od nas - mówi Kozioł.

 

Udział w rynku %

maj 2008 : lipiec 2008

maj 2009 : lipiec 2009

maj 2010 : lipiec 2010

maj 2011 : lipiec 2011

maj 2012 : lipiec 2012

maj 2013 : lipiec 2013

Radio ESKA

8,6%

7,3%

7,3%

7,5%

7,8%

8,3%

Audytorium 17

5,1%

5,0%

5,5%

5,8%

5,1%

5,1%

Radio Plus

0,6%

0,5%

0,4%

1,0%

0,8%

3,8%

Złote Przeboje

3,1%

2,6%

2,6%

2,9%

3,5%

3,3%

RMF MAXXX

2,8%

2,9%

3,1%

3,3%

3,3%

3,2%

Radio Wawa

-

0,7%

0,7%

0,8%

0,8%

1,1%

ZET Gold (do czerwca br. Planeta FM)

1,7%

1,3%

1,2%

1,1%

0,9%

0,9%

Antyradio

0,6%

0,5%

0,6%

0,6%

0,6%

0,6%

Radio Roxy

0,3%

0,2%

0,1%

0,1%

0,2%

0,3%


Dane za ostatni rok.

Udział w rynku %

maj 2012 : lipiec 2012

sierpień 2012 : październik 2012

listopad 2012 : styczeń 2013

luty 2013 : kwiecień 2013

maj 2013 : lipiec 2013

Radio ESKA

7,9%

7,7%

8,0%

8,5%

8,3%

Audytorium 17

5,1%

5,0%

6,0%

5,6%

5,1%

Radio Plus

0,8%

0,9%

0,8%

1,1%

3,8%

Złote Przeboje

3,5%

3,7%

3,8%

3,4%

3,3%

RMF MAXXX

3,5%

3,5%

3,4%

3,3%

3,2%

Radio Wawa

0,8%

1,0%

1,0%

0,8%

1,1%

ZET Gold (do 06.2013 r. Planeta FM)

1,0%

0,9%

0,9%

0,8%

0,9%

Antyradio

0,6%

0,5%

0,7%

0,5%

0,6%

Radio Roxy

0,2%

0,3%

0,4%

0,3%

0,3%

N=

21 080

21 040

21 052

21 048

21 045

 

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

 

Dołącz do dyskusji: Radio Plus o 376 proc. do góry, wyprzedziło już Złote Przeboje i RMF Maxxx

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Brawo Radio Plus.Czas wejść do innych miast.
odpowiedź
User
reklama
Czary mary nad wynikami Plusa to Time potrafi zrobić. Nie ma co. Tu się uszczknie Esce, Wawie i w każdym mieście gdzie jest Plus od razu wychodzi po 3 do 5 procent. Nie wierzę, że Polacy pokochali nagle disco a w szczególności disco polo. Czy Pan Kozioł z taką ochotą, jak przeprowadzanie badań słuchalności, będzie się pochylał nad misją w Plusie? Namiętne usta konta ewangeliarz. Niezłe połączenie :D Zetce nie zależało na wzmacnianiu Plusa, bo jak widać po wynikach Zety nie ma z czego zabierać ... w pewnym momencie to Plus zaczął zyskiwać a Zetka tracić więc wepchnięto Plusowi ponownie Łagodne Przeboje i zaczął się zjazd. Ot cała filozofia.
odpowiedź
User
rON
Tam lecą owszem hity disco polo-ale tylko te wielkie, często stare, ale tylko mega hiciory w swojej kategorii - w polo tv jest inaczej, gdzie leci wszystko co sie zwie disco polo.
Poza tym w Plusie disco lat 90-ych gdzie naprawde nie usłyszysz poza malymi wyjatkami nigdzie w Polsce
odpowiedź