SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Ranczo" znów nie dało szans konkurencji

Trzecia seria emitowanego w TVP 1 "Rancza" miała prawie taką samą oglądalność jak nadawana rok temu druga seria produkcji. W paśmie emisji serialu Jedynka była zdecydowanym liderem, dystansując konkurencyjne stacje. Na reklamach stacja zarobiła 12 mln zł.

Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, średnia oglądalność trzeciego sezonu "Rancza" wyniosła 6,9 mln widzów. Udział TVP 1 w czasie emisji serialu ukształtował się na poziomie 41,63 proc. w grupie 4+ i 33,44 proc. w grupie 16-49.

Są to wyniki zbliżone do tych, jakie miała emitowana rok temu druga seria produkcji. Oglądało ją średnio 6,88 mln osób przy udziałach wynoszącym odpowiednio 40,95 proc. i 34,38 proc. Znacznie mniejsza popularnością cieszyła się natomiast nadawana dwa lata temu pierwsza seria "Rancza" - miała ona 4,72 mln widzów, 27,40 proc. udziału w 4+ i 25,99 proc. w 16-49.

Wszyscy 4+
16-49
Data AMR SHR % SHR %
01-06-2008 6 891 813 47,91% 38,33%
25-05-2008 6 494 720 40,36% 32,10%
18-05-2008 6 990 594 42,24% 34,19%
11-05-2008 6 622 214 42,76% 36,03%
04-05-2008 7 187 346 43,38% 34,96%
27-04-2008 6 730 041 40,97% 30,62%
20-04-2008 7 014 966 40,66% 31,69%
13-04-2008 6 943 357 41,35% 33,17%
06-04-2008 6 858 379 39,75% 31,24%
30-03-2008 6 989 417 39,91% 31,98%
23-03-2008 6 373 730 39,90% 32,86%
16-03-2008 7 168 720 40,29% 32,29%
09-03-2008 7 411 177 42,75% 36,34%
średnia 6 896 810 41,63% 33,44%


W porze nadawania "Rancza" (niedziele 20.20 - 21.10) Jedynka była zdecydowanym liderem pod względem gromadzonej widowni. Znajdująca się pozycji wicelidera telewizja TVN, nadająca w tym paśmie "Taniec z gwiazdami" (raz pokazano film), miała prawie 2 mln widzów mniej (3,95 mln). Dalej uplasowały się: Polsat (2,47 mln; "CSI: Kryminalne Zagadki Miami") i TVP 2 (1,10 mln; głównie "Podróże z żartem" i "Gorycz tropików").


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 - Ranczo 6 896 810 41,63%
TVN 3 947 776 23,83%
Polsat 2 466 499 14,89%
TVP 2 1 014 463 6,12%


Serial oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy wsi i osoby z wykształceniem podstawowym.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 95 45,58%

Kobiety 105 54,42%
Wiek 4- 9 46 2,89%

10- 15 72 5,43%

16 - 19 47 2,89%

20 - 24 29 2,58%

25 - 29 31 2,68%

30 - 34 64 5,06%

35 - 39 81 5,46%

40 - 44 106 6,93%

45 - 49 126 9,77%

50 - 54 157 12,89%

55 - 59 147 10,59%

60+ 179 32,85%
Wlk.miasta Wieś 123 47,19%

< 50 tys. 94 22,45%

50-100 tys. 90 8,07%

100-200 tys. 79 6,30%

> 200 tys. 77 15,99%
Zawód Top management 79 6,54%

Pracownicy szczebla średniego 83 11,19%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 102 19,91%

Emeryci 168 43,31%

Inne 58 19,05%
Wykształcenie Podstawowe 115 50,97%

Średnie 99 29,83%

Wyższe 91 10,88%

Inne 60 8,32%


TVP 1 z reklam emitowanych przy trzecim sezonie "Rancza" zarobiła w sumie 12 mln zł. Dla porównania pierwsza seria przyniosła wpływy wynoszące 9,15 mln zł, a druga - 9,35 mln zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W przyszłorocznym wiosennym sezonie Jedynka planuje wyemitować czwartą serię "Rancza". Zdjęcia do nowych odcinków mają ruszyć latem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Ranczo" znów nie dało szans konkurencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl