SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RECMA: GroupM i Publicis na czele sieci mediowych w Polsce, Mediabrands najmocniej w górę

Grupa mediowa Mediabrands, do której należą agencje Inititiative i UM, w 2020 roku osiągnęła największy spośród wszystkich grup mediowych wzrost obrotów w Polsce - wynika z najnowszego raportu RECMA. 10-procentowe spadki zanotowały natomiast liderująca GroupM i OMG.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Uwzględniony w raporcie RECMA wskaźnik Overall Activity zawiera w sobie przychody agencji z mediów tradycyjnych, digitalu, analityki, danych czy produkcji kontentu (niestandardy) oraz aktywności niemonitorowanych przez np. Kantar. Pokazuje billingi/budżety, jakimi agencje mediowe dysponują w danym roku.

Z raportu za rok 2020 wynika, że ogólna aktywność agencji zmalała w 2020 roku względem 2019 roku - o 2,3 proc.

Czołówkę rankingu otwierają Starcom (Publicis Media), MediaCom (GroupM) i Wavemaker (GroupM), które mają ponad 10 proc. udziały w branży agencji mediowych. Liczba zatrudnionych we wszystkich objętych raportem 19 agencja wzrosła w ub.r. w skali roku o 1 proc.

W budżetach obsługiwanych przez agencje mediowe zwiększył się udział mediów nietradycyjnych: z 39 proc. w 2019 roku do 41 proc. w 2020 roku.

Publicis goni GroupM

Grupa Publicis Media, do której należą agencje Starcom, Zenith czy Spark Foundry zmniejszyła dystans do lidera rankingu GroupM (właściciela Mediacomu, Mindshare, Wavemaker). Obie sieci mają ponad 30 proc. udział w polskim rynku agencji mediowych.

Ranking grup mediowych otwiera GroupM z przychodami w wysokości 1 431 mln euro. To 10 proc. mniej niż w 2019 roku.
Drugie miejsce na podium zajmuje Publicis Media. Wartość wskaźnika Overall Activity oszacowano w 2020 roku na  1 387 mln euro, co oznacza mniej więcej tyle samo co rok wcześniej.

Trzecie miejsce w rankingu zajmuje grupa Mediabrands. Jej przychody w 2020 roku wg RECMA wyniosły 622 mln euro, co oznacza 16 proc. wzrost względem 2019 roku. To jedyna grupa mediowa z tak wysoką dynamiką rok do roku.

Wzrost Overall Activity w 2020 roku odnotowała też sieć dentsu International – dynamika wyniosła  7 proc., a przychody grupy wzrosły do 326 mln euro.

Havas Media Group zmniejszył przychody w skali roku o 5 proc., do 425 mln euro, a Omnicom – zmniejszył je o 10 proc., do 425 mln euro.

Dołącz do dyskusji: RECMA: GroupM i Publicis na czele sieci mediowych w Polsce, Mediabrands najmocniej w górę

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziko
raport opublikowany w Media i Marketing 9.08
"COMvergence opublikował nowy raport dla polskiego rynku, z którego wynika, że GroupM jest liderem rynkowym z billingami na poziomie 1,813 mld zł z udziałem rynkowym 23,3%. Dane dotyczą roku 2020. Za GroupM znalazł się Publicis Groupe z billingami 1,603 mld zł (20,6% udziału w rynku) i Omnicom – 661 mln zł w billingach (8,5% udziału w rynku). Różnice między kolejnymi holdingami są już niewielkie: Havas Media Group – 642 mln zł (8,3% udziału w rynku), Denstu – 564 mln zł (7,3% udziału w rynku), i Mediabrands – 514 mln zł (6,6% udziału w rynku)."
Zgadza sie tylko poz 1 i 2
odpowiedź
User
Maria Awaria
Ciekawa jestem czy PiS i tym firmom przykręci śrubę w Polsce. Kwoty kuszą. Zaraz okaże się, że koncerny mogą mieć jedynie 49% kapitału zagranczego.
odpowiedź