SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama radiowa zmalała o 12 proc. Tylko Jedynka w górę, Trójka z największym spadkiem (TOP10)

W styczniu br. wydatki na reklamę w radiu zmalały rok do roku o 11,7 proc. Spadki przychodów odnotowały wszystkie rozgłośnie z czołówki. Tylko jedynka Polskiego Radia zarobiła więcej - wpływy z reklam zwiększyła o ponad 20 proc.

Shutterstock.comArticle

Wydatki na reklamę radiową w styczniu br. wyniosły 619,5 mln zł, czyli 11,7 proc. mniej niż w styczniu 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej na reklamach zarobiło radio RMF FM - 190,6 mln zł, jednak było to 12,1 proc. mniej niż w styczniu ub.r.
Drugie na podium Radio Zet zmniejszyło przychody reklamowe o 8 proc., do 113,1 mln zł, a Program III Polskiego Radia zarobił 33,4 proc. mniej niż przed rokiem - 28,5 mln zł.

Z grona 10 stacji radiowych o największych przychodach reklamowych tylko Program I Polskiego Radia zanotował wzrost wpływów z reklam. Reklamodawcy wydali na spoty na jego antenie 24,8 mln zł, czyli 20,4 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku.

Tok FM zarobiło na reklamach 17,8 mln zł (0,3 proc. mniej), Vox FM – 14,1 mln zł (9,8 proc. mniej), RMF Classic – 8,7 mln zł 913,7 proc. mniej), Eska Warszawa – 7,8 mln zł (11,3 proc. mniej), Eska Wrocław – 7,1 mln zł (14,4 proc. mniej), Eska Poznań – 7 mln zł (3 proc. mniej).

Liderem RMF FM

Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. RMF FM (Grupa RMF) miało 28,9 proc. udziału w rynku słuchalności, co wobec 28,5 proc. rok wcześniej oznacza wzrost o 1,6 proc.

Z kolei udział Radia ZET (Eurozet) zmalał rok do roku o 0,3 pkt proc. do 12,3 proc. (2,1 proc. w dół), a Radia Eska (Grupa Radiowa Time) - o 0,5 pkt proc. (5,9 proc.) do 7,4 proc.

Zdecydowanie największy spadek zanotowała Trójka (Polskie Radio), jej wynik poszedł w dół z 5,9 do 2,1 proc., czyli o 64,8 proc. To kolejny rekordowo niski udział rozgłośni - w czwartym kwartale miała 2,4 proc., od sierpnia do października - 2,9 proc., a od maja do lipca - 4,1 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa zmalała o 12 proc. Tylko Jedynka w górę, Trójka z największym spadkiem (TOP10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
słuchaczka
Różnicę we wpływach z reklam w Trójce powinien pokryć jednoosobowy Zarząd z własnej kieszeni.
odpowiedź
User
Pa pa
Jodko pa pa
odpowiedź
User
Utb
Dziś rano w audycji Pora na Trójkę prowadzący oznajmił słuchaczom że od muzycznych koncepcji jest właśnie on....i zagrał już chyba po raz setny Kult. Nie czerpie sygnałów od słuchaczy że muzyka jest coraz gorsza. Brnie twardo po swojemu... Już straciłem nadzieję
odpowiedź