Rekomendacja od lekarzy wbrew etyce na opakowaniu inhalatorów Microlife

Hasło „Inhalator polecany przez lekarzy” na opakowaniu inhalatorów Microlife (produkowanych przez CHDE Polska) nadużywa zaufania odbiorców i wprowadza w błąd - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Rekomendacja od lekarzy wbrew etyce na opakowaniu inhalatorów Microlife

W skargach do Komisji Etyki Reklamy dotyczących opakowania inhalatora Microlife zwrócono uwagę, że umieszczone tam hasło „Inhalator polecany przez lekarzy” nie jest uzupełnione (ani na opakowaniu ani wewnątrz) żadnym uzasadnieniem czy wyjaśnieniem takiej rekomendacji.

Według autora jednej ze skarg hasło w takiej formie bezpośrednio wprowadza pacjentów w błąd, sugerując, że wszyscy lekarze polecają ten produkt. Inny skarżący powołał się na Prawo farmaceutyczne, zgodnie z którym reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości nie może polegać na odwoływaniu się do zaleceń osób znanych publicznie, naukowców, osób posiadających wykształcenie medyczne lub farmaceutyczne lub sugerujących posiadanie takiego wykształcenia.

grafika

Firma CHDE w odpowiedzi na złożone skargi oceniła m.in., że twierdzenia jakoby naruszyła normy prawne „nie podając źródła opinii”, stanowią jedynie swobodną i daleko posuniętą nadinterpretację obowiązujących norm i jako takie nie mogą stanowić podstawy formułowanych zarzutów. - Informacja zawarta na opakowaniu produktu, zgodnie z którą produkt spółki jest „polecany przez lekarzy", powinna być oceniana przede wszystkim z perspektywy przeciętnego klienta (pacjenta), jak również z uwzględnieniem zasad logiki i praw rządzących rynkiem reklamy - stwierdzili przedstawiciele firmy.

Komisja Etyki Reklamy uznała, że hasło umieszczone na opakowaniu inhalatorów Microlife narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Jej zdaniem firma CHDE nie przedstawiła dowodów na poparcie tezy, iż produkt rzeczywiście jest rekomendowany przez lekarzy. Dlatego slogan wykorzystujący wizerunek zawodu zaufania publicznego, jakim jest zawód lekarza, może nadużywać zaufania odbiorców i wprowadzać konsumentów w błąd.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"