Wpływy grupy LPP z e-commerce 123 proc. w górę, 31 mln zł straty w drugim kwartale

W minionym półroczu finansowym firma odzieżowa LPP (należą do niej sieci sklepów Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay) zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 20,6 proc. do 3,31 mld zł oraz 392,63 mln zł straty netto. Wpływy z e-commerce poszły w górę o 123,1 proc. do 1 mld zł. W drugim kwartale spadek wpływów wyhamował do 9,2 proc., a strata netto wyniosła 30,64 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Grupa LPP w półroczu rozrachunkowym od lutego do lipca br. (od tego roku firma raportuje w latach finansowych zaczynających się w lutym) przychody w Polsce zmalały o 26,7 proc. do 1,5 mld zł, w krajach byłego ZSRR (określanych jako CIS) - 27,1 proc. do 719,4 mln zł, a w innych krajach europejskich - o 3,3 proc. do 1,08 mld zł.

Natomiast na Bliskim Wschodzie, gdzie firma działa w wielokrotnie mniejszej skali, jej przychody zmalały o 58,9 proc. do 6,05 mln zł.

Odbicie w górę po lockdownie

Na wynikach sprzedażowych grupy LPP zaciążył lockodwn, który trwał w wielu krajach w marcu i kwietniu w związku z epidemią koronawirusa. W maju zaczęto odmrażać handel w sklepach stacjonarnych, w efekcie w drugim kwartale roku finansowego (czyli od maja do lipca) przychody firmy zmalały dużo słabiej niż w całym półroczu - o 9,2 proc. do 2,13 mld zł.

W Polsce nastąpił spadek o 14,9 proc. do 692,1 mln zł, w krajach byłego ZSRR - o 24,5 proc. do 566,7 mln zł, a na Bliskim Wschodzie - o 68,7 proc. do 2,3 mln zł. Natomiast w krajach europejskich poza Polską i blokiem ZSRR nastąpił wzrost o 15,2 proc. do 737,2 mln zł.

grafika

1 mld zł ze sprzedaży internetowej, Cropp i Miohito z największymi spadkami

W zeszłym półroczu finansowym przychody grupy LPP z e-commerce wyniosły 1 mld zł, co wobec 451 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 123,1 proc. Tylko od maja do lipca br. te przychody zwiększyły się rok do roku o 124,8 proc. do 621 mln zł.

Firma w sprawozdaniu zaznaczyła, że zwiększone zainteresowanie e-commerce utrzymało się po lockdownie. - Ponowne otwarcie sklepów stacjonarnych nie spowodowało spadku popularności kanału on-line, do którego przekonali się również klienci do tej pory preferujący zakupu w tradycyjny sposób - opisano.

Z sieci sklepowych należących do LPP w zeszłym półroczu największe spadki przychodów, o ponad 30 proc., zanotowały Cropp, Mohito i House. W przypadku Reserved nastąpił spadek o 26,2 proc. do 2,02 mld zł (to prawie tyle, co łączne wpływy czterech pozostałych sieci), natomiast rozwijana dynamicznie sieć Sinsay osiągnęła wzrost o 35,5 proc. do 709 mln zł

grafika

Mniej sklepów Reserved i Mohito, dużo więcej Sinsay

Na koniec lipca br. do grupy LPP należało 1 779 sklepów stacjonarnych o 34 więcej niż rok wcześniej. To przede wszystkim zasługa rozwoju sieci Sinday, której liczba placówek wzrosła o 66 do 354.

Za to liczba sklepów Reserved zmalała o 12 do 442 (przy czym ich łączna powierzchnia zwiększyła się o 35 tys. metrów kwadratowych do 670 tys.)., a sklepów Mohito - o 11 do 277 (przy wzroście powierzchni handlowej o 3 tys. metrów kwadratowych do 112 tys.).

Całkowita powierzchnia handlowa grupy LPP wzrosła o 169 3 tys. metrów kwadratowych do 1,305 mln.

grafika

Niższa rentowność i strata

W minionym półroczu finansowym wydatki grupy LPP na sklepy, dystrybucję i ogólne zmalały o 5,1 proc. do 1,78 mld zł, przy czym w drugim kwartale nastąpił wzrost o 0,2 proc. do 966,9 mln zł.

Znaczący spadek przychodów przełożył się na pogorszenie wyników rentowności. W całym półroczy marża sprzedażowa brutto zmalała rok do roku z 51,8 do 47,8 proc., zysk EBITDA - z 721,6 do 325,7 mln zł, a wynik netto - z 55,2 mln zł zysku do 392,6 mln zł straty.

W samym drugim kwartale spadek nie był tak duży: marża sprzedażowa brutto zmniejszyła się z 49,3 do 47,6 proc., zysk EBITDA - z 423,3 do 308,1 mln zł, a wynik netto - z 31,9 mln zł zysku do 30,6 mln zł straty.

grafika

LPP to jedna z największych polskich firm odzieżowych. W czwartek na koniec sesji na warszawskiej giełdzie kurs firmy wynosił 6 650 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 12,3 mld zł. Przed wybuchem epidemii oscylowała wokół 9 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami