Zysk agencji mediowej Roberta Lewandowskiego stopniał o połowę

RL Media, agencja mediowa należąca do spółki Roberta Lewandowskiego i holdingu marketingowego Group One, w 2023 roku zanotowała spadek przychodów o 12 proc., a jej zysk netto zmalał o połowę.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Zysk agencji mediowej Roberta Lewandowskiego stopniał o połowę

W 2023 roku przychody RL Media wyniosły 126,37 mln zł, po spadku rok do roku o 11,8 proc. ze 143,23 mln zł. Zdecydowaną większość stanowią te pochodzące od innych spółek z Group One (prawie w całości od agencji Salestube). Zmalały one ze 126,9 do 124,32 mln zł.

Koszty operacyjne agencji zmniejszyły się natomiast o 11,5 proc. do 126,14 mln zł, z czego te na usługi obce (czyli głównie zakup powierzchni reklamowych dla klientów) - ze 142,31 do 126,05 mln zł.

Wydatki w ramach Group One poszły w dół z 8,71 do 1,97 mln zł, z czego te wobec Salestube - z 7,9 do 1,62 mln zł.

Zysk RL Media na poziomie sprzedażowym brutto spadł z 620,3 do 222,3 tys. zł, na operacyjnym - z 489,9 do 216,7 tys. zł, a w ujęciu netto - z 324,6 do 175,5 tys. zł. Kwota zapłaconego przez agencję podatku dochodowego zmniejszyła się ze 165,2 do 41,2 tys. zł.

W RL Meda 50,99 proc. udziałów ma należąca do Group One agencja Value Media, 48,99 proc. - kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego spółka 5in9 Global, a 0,02 proc. to udziały własne agencji.

Zeszłoroczny zysk netto w całości trafił do udziałowców jako dywidenda.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?