SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Rok 2020 podsumowuje Dominika Igielińska

W cyklu naszych rocznych podsumowań o najważniejszych wydarzeniach 2020 roku i wyzwaniach roku 2021 mówi Dominika Igielińska, junior branded content manager E.Wedel.

Dominika IgielińskaArticle

Wydarzenie roku:

Strajk Kobiet jako nowa siła społeczna, medialna i polityczna. Od wielu tygodni obserwujemy ruch, który jest nieustannie widoczny w mediach zarówno tradycyjnych – TV, prasie, radiu, jak i Social Mediach. Wielu influencerów pokazało się od nowej strony, a mianowicie tworzyli rzetelne transmisje z wydarzeń. Z jednej strony udowodnili swoje szerokie kompetencje, wiedzę i zrozumienie tematów społecznych. Z drugiej zaprezentowali zaufanie oraz zainteresowanie swoich obserwatorów. Influencerzy, którzy dotychczas starali się być bezstronni światopoglądowo, podczas Strajku Kobiet zajęli stanowisko, a czasami nawet podzielili się swoimi prywatnymi historiami. Na ich profilach, oprócz lifestylowego contentu niezwiązanego z polityką zobaczymy teraz prywatne opinie. Co więcej, Instagram oraz Facebook okazały się świetnymi mediami do pokazania skali protestu. Każdy użytkownik Social Mediów mógł za ich pomocą wyrazić swój prywatny lokalny głos i zaprezentować aktywność na marszach lub sprzeciw wobec akcji, niezależnie czy pochodzi z Warszawy, Sandomierza, czy Augustowa.  

Porażka / rozczarowanie / kryzys roku:
Zapaść kina i kinematografii telewizyjnej. Bardzo niewielkie działania dużych studiów filmowych w kierunku monetyzacji swoich projektów w innych mediach i wielka niemoc sieci kinowych, które nawet gdy były otwarte nie pozyskały dużej widowni. Dobrym przykładem jest przesuniecie premiery nowej części Jamesa Bonda – machina reklamowa ruszyła od początku roku, entuzjazm i oczekiwanie rosło. Niestety premierę ,,Nie czas umierać” przeniesiono na razie aż na 2 kwietnia 2021. Dostrzegam tutaj niewykorzystany potencjał na kooperację producentów Jamesa Bonda oraz popularnych sieci streamingowych.

Trend roku / Człowiek roku:
Workation – odkrycie, że pracownik biurowy może równie efektywnie wykonywać swoje obowiązki siedząc w chatce w górach, czy na plaży w innym kraju. Liczy się zaangażowanie i dostęp do szybkiego internetu.

Jak pandemia wpłynęła na branżę:
Branża reklamowa, marketingowa w dużej mierze opiera się na rozmowach/spotkaniach. Zdumiewające i bardzo budujące jest to, jak szybko przestawiliśmy się na pracę w nowych warunkach.
Przed największym wyzwaniem stanęły agencje PR-owe, których podstawą jest budowanie bliskich relacji. Wypracowanie ich bez bezpośrednich spotkań było niezwykle trudne.

Trzy najważniejsze wyzwania w 2021 roku:
    • Otwartość i elastyczność na zmianę, która na każdym etapie życia jest nieunikniona. Wygra ten, kto jest w stanie szybko dostosować się do nowych sytuacji.
    • Przejście na hybrydowy styl pracy.
    • Jeszcze efektywniejsze wykorzystanie narzędzi do komunikacji i zarządzania projektami online.

Cykl: Podsumowania 2020 roku i prognozy na 2021

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rok 2020 podsumowuje Dominika Igielińska

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl